יהושע וגיתם יחלקו בתקציב הפרסום של כלל ביטוח

חברת הביטוח, שלא פרסמה כמעט בכלל ב-4 השנים האחרונות, מתעתדת ליישר קו עם השוק ולהתחיל להשקיע בפרסום

חברת הביטוח כלל ביטוח מקבוצת אי.די.בי תחלק את תקציב הפרסום שלה בין שני משרדי פרסום: גיתם BBDO ויהושע TBWA - כך נודע ל"גלובס".

החברה, שלא פרסמה כמעט בכלל ב-4 השנים האחרונות, מתעתדת ליישר קו עם השוק ולהתחיל להשקיע בפרסום, תוך כדי קידום פעילותה בתחומים שונים כגון הפנסיה והרכב.

תקציב הפרסום של כלל ביטוח טופל מתחילת שנות ה-2000 באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO, שטיפל באותה תקופה בחלק הארי של תקציבי אי.די.בי - אז בשליטת נוחי דנקנר.

כלל ביטוח מעולם לא הייתה מפרסמת גדולה, בוודאי לא יחסית לשחקניות אחרות בקטגוריות שבהן היא פועלת, אולם בשנים האחרונות היא הפסיקה לפרסם כמעט לגמרי.

במהלך השנים האלה עברו מספר תקציבי ביטוח ידיים, ובסופו של דבר גם משרד הפרסום של כלל, גיתם BBDO, התעייף מלשבת על הגדר, ללא טיפול מעשי בתקציב ביטוח, ולפני שנה הוא לקח חלק בהתמודדות על תקציב הפרסום של AIG, שעזב את מקאן תל-אביב וחיפש בית חדש. גיתם אמנם הגיע לשלב הגמר במכרז, אך בישורת האחרונה הפסיד לראובני-פרידן שזכה בתקציב.

בחודשים האחרונים הוחלט כאמור בכלל ביטוח לחזק את הפעילות הפרסומית, ובחברה החלו לבחון באמצעות איזה משרד פרסום לעשות זאת. אחד המועמדים הטבעיים לכך היה משרד הפרסום יהושע TBWA, שעבד במשך שנים ארוכות על תקציב הפרסום של קבוצת מגדל, שאותו הפסיד לפני שנה למשרד הפרסום ברוקנר-יער-לוי. פגישות נערכו גם עם משרדים נוספים, ביניהם פיגמנט שטיפל עד אז בפעילות "מתחת לקו" (קד"מ, דיוור ופעילויות שיווק נוספות) של כלל.

קטגוריית הביטוח נחשבת לקטגוריה מושקעת בתחום הפרסום, שכן מטרתה היא הנעה מיידית לפעולה. חברות הביטוח הישיר משקיעות מסורתית מיליוני שקלים בתקציבי פרסום, ומייצרות, לצד פרסום מכירתי, גם פרסום תדמיתי מושקע; אך בשנים האחרונות הצטרפו עוד ועוד חברות ביטוח למעגל החברות המפרסמות. לצד ביטוח ישיר ו-9 מיליון, אפשר להזכיר את הפניקס ומגדל שמשקיעות בפרסום סכומים לא מבוטלים. כך למשל, לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, ביטוח ישיר השקיעה כ-30 מיליון שקל בפרסום מתחילת השנה, והפניקס השקיעה כ-18 מיליון שקל.

מכלל ביטוח נמסר בתגובה: "החברה בשלבים מתקדמים של בחירת משרדי הפרסום שלה, אך התהליך טרם יסתיים. לכשיסתיים, תצא על כך הודעה מסודרת".