לקוח הוט מובייל: חוייבתי על מוצרים שניתנו לי "ללא עלות"

הלקוח פנה להוט מובייל במטרה לנייד את מספרו, ונציג החברה מסר לו טאבלט סמסונג ורמקול אלחוטי והסביר כי הציוד ניתן ללא עלות ■ אלא שהבטחות לחוד וחיובים לחוד ■ בעקבות פניית "גלובס" העסקה בוטלה, והלקוח יזוכה

הוט מובייל / צילום איל יצהר
הוט מובייל / צילום איל יצהר

הבטחות-שווא למתנות שמתבררות כעסקה בתשלום, מסתמנות כתופעה בענף הסלולר. במדור זה טופלו עשרות תלונות של צרכנים הטוענים כי נציגי חברות הסלולר הבטיחו להם ציוד (לרוב טאבלט) במתנה - מה שהתברר בדיעבד כעסקה לכל דבר ועניין.

נזכיר כי ועדת פניות הציבור של הכנסת אף נדרשה לנושא עקב ריבוי של תלונות, ועדיין מבול הפניות לא פוסק מלהגיע לשולחן "גלובס", וביניהם תלונתו של מ', שבחודש יוני האחרון פנה מ' לסניף הוט מובייל בחיפה במטרה לנייד את מספרו לחברה.

לטענתו, בעת הליך המכירה מסר לו הנציג טאבלט סמסונג דגם 3 ורמקול אלחוטי, והסביר כי הציוד ניתן ללא עלות. "כאשר ביקשתי הסבר יותר מדויק, הוא הסביר כי במסגרת עלות השיחות, העומד על 60 שקל בחודש, נכללת עלות הציוד, כך שכל עוד אני לקוח של הוט מובייל במסלול שנבחר - לא אשלם יותר מ-60 שקל לחודש כולל הציוד", מספר מ'.

יומיים לאחר מכן מ' חזר לסניף, והפעם ביקש לרכוש שני טלפונים סלולריים ולחבר קו נוסף. המחיר שהציע לו אותו נציג שטיפל בו שוב כלל, לדבריו, ציוד נוסף: מנורת רמקול וספק כוח נטען. לטענת מ', גם הפעם נאמר לו כי שני הפריטים הללו הם חלק מהעסקה.

אלא שהבטחות לחוד וחיובים לחוד: "כאשר בדקתי את חיובי כרטיסי האשראי שלי, גיליתי שאני מחויב על כל הציוד", מספר מ'. "מיד פניתי שוב לאותו נציג בסניף וביקשתי לבטל את הקו הנוסף ולהחזיר את כל הציוד, כולל הטלפון הנייד. הנציג סירב בכל תוקף. ביקשתי לדבר עם מנהל - והוא סירב. התעורר בינינו ויכוח, שבעקבותיו ניגשה אליי נציגה אחרת שהייתה במקום, והיא הסכימה לקבל חזרה את הטלפון הנייד בלבד ולא את יתר הציוד".

בשלב הבא פנה מ' לשירות הלקוחות של הוט מובייל. אחרי דין ודברים הפנו אותו שם חזרה לסניף בו בוצעה העסקה. בחלוף חודשיים כמעט לאחר ביצוע העסקה, טען בפניו מנהל הסניף כי חלף הזמן שבו ניתן לבטל את העסקה.

משלא נותרה לו ברירה, מ' החליט להגיש תביעה נגד החברה, וכך הוא ציין בכתב התביעה: "חויבתי בכרטיס האשראי ללא ידיעתי וללא הסכמתי עבור הציוד. לא חתמתי לנציג על רכישת הציוד אלא רק עבור השימוש בטלפון הסלולרי שלי. כשהגעתי להחזיר את הציוד וחיכיתי בתור, היו לקוחות נוספים עם אותה בעיה, שביקשו להחזיר את הציוד שניתן להם בזמן שהם ניידו את קו הטלפון שלהם או ביקשו שירות".

בתביעה דרש הלקוח לקבל חזרה את החיובים עבור הציוד שמעולם לא רכש, סך של כ-2,000 שקל, ועוד 500 שקל על עוגמת-הנפש. אלא שעוד בטרם נידון העניין בבית המשפט, בוטלה העסקה בעקבות פניית "גלובס", והלקוח יזוכה.

תגובת הוט מובייל: "מדובר בעסקה שבוצעה בניגוד לנהלים. יצרנו קשר עם הלקוח לשם השבת הציוד לידי החברה, ובכפוף לכך הוא יזוכה במלוא סכום העסקה".