גם הקרן של גיורא עופר ויעל גיט איבדה מיליונים ב-WTP

ביולי 2014 הוקצו לקרן להב כ-5% ממניות וו.טי.פי תמורת כ-5.5 מיליון שקל, מאז היא השלימה קריסה של 90%, לשווי של פחות מ-30 מיליון שקל

קריסתה של מניית WTP בחודשים האחרונים פגעה לא רק בצמד הבעלים, אבנר ארזי ואמיר ברמלי, אלא גם במשקיעים נוספים שהאמינו בפוטנציאל הגלום בפעילות מיחזור האשפה של החברה. הבולטת ביניהם היא קרן להב שהוקמה על-ידי גיורא עופר (לשעבר מנכ"ל בנק דיסקונט) ויעל גיט (לשעבר סמנכ"לית המימון של קרן בראשית ובכירה בבנק הפועלים).

ביולי 2014 הוקצו לקרן כ-5% ממניות וו.טי.פי תמורת כ-5.5 מיליון שקל, אז נסחרה החברה בשווי שנע סביב 120 מיליון שקל. חודשים ספורים לאחר מכן, הגיעה המניה לרמת שיא ששיקפה לוו.טי.פי שווי של קרוב ל-230 מיליון שקל. אולם מאז היא השלימה קריסה של 90%, כאשר המגמה השלילית מתגברת באחרונה, ורק בחודש האחרון איבדה החברה קרוב ל-60% מערכה. היום זינקה המניה ביותר מ-20%, עליות שלאחריהן שווי החברה עומד על פחות מ-30 מיליון שקל. שווי זה משקף להחזקתה של קרן להב, בהנחה שלא נעשו בה מימושים משמעותיים, שווי של כ-1.5 מיליון שקל בלבד - ירידת ערך של כ-70% ביחס להשקעה.

לפי אתר החברה, וו.טי.פי "מאפשרת להפוך פסולת למוצרים מסחריים שמישים, תוך שימוש בתהליך חדשני ומוגן בפטנט". אותו פטנט, שכולל שימוש בפסולת עירונית מוצקה ותהליך דחיסה, הופך את הפסולת למוצרים סופיים מסחריים.

רק בחודש יולי האחרון אמר ברמלי ל"גלובס" כי "החברה החלה להניב הכנסות ויש שם ערך ופוטנציאל גדול. מדובר במפעל שכבר עובד ומייצר, והמודל עובד". עוד הוא הוסיף כי החברה "הייתה חברת פיתוח ועכשיו החלה לעבוד, ויש הכנסות. זוהי לא חברת חלום, כך שמדובר בחברה ריאלית מאוד, שמתומחרת על סמך זה שברגע שהמודל עובד היא שווה הרבה כסף".

אלא שוו.טי.פי לא מצליחה לייצר הכנסות משמעותיות, צוברת הפסדים והונה העצמי מצטמק, כשהערת "עסק חי" מלווה את דוחותיה. בסיכום מחצית השנה הראשונה של 2015 הציגה החברה הכנסות של 200 אלף שקל בלבד, הפסד של 4.4 מיליון שקל, והון עצמי של פחות מ-3 מיליון שקל, לצד קופת מזומנים ריקה.

ברמלי נפרד מהחברה זמן קצר לאחר שנכשל מהלך להעביר לידיו את השליטה בחברה מידיו של מייסד הפעילות, ארזי, על רקע דרישת בנק הפועלים לפירעון מיידי של הלוואה בהיקף של 15 מיליון שקל שהעמיד לה ביוני 2014. להבטחת ההלוואה העמידה החברה שעבוד בדרגה ראשונה על נכסיה ועל מניות החברה, וארזי חתם על ערבות מתמדת בלתי מוגבלת על ההלוואה. ארזי וברמלי מחזיקים כיום יחד ב-50% ממניות וו.טי.פי באמצעות חברת EH (Environmental Holdings) וארזי מחזיק ב-20% נוספים ממניות וו.טי.פי לבדו.