מיילן מתחייבת להיסחר בת"א שנה גם אם הצעת הרכש לפריגו תיכשל

תשובת רשות ני"ע לביהמ"ש: אם ההצעה תצא לפועל, מיילן מתחייבת להיסחר בת"א שלוש שנים

רוברט קורי / צילום: בלומברג
רוברט קורי / צילום: בלומברג

חברת התרופות מיילן  מתחייבת להישאר רשומה למסחר בבורסה בת"א לפחות שנה, אם הצעת הרכש שלה לפריגו לא תצא לפועל. אם הצעת הרכש תצא לפועל, מיילן מתחייבת להישאר להיסחר בת"א לפחות שלוש שנים. כך עולה מתשובת רשות ניירות ערך לבית המשפט, במסגרת בקשתה של פריגו לצו מניעה כנגד הצעת הרכש של מיילן. היום נערך דיון בבית המשפט, אך לא התקבלה החלטה ולא ניתן צו אירעי. דיון נוסף נקבע ל-27 באוקטובר.

פריגו טוענת שמיילן לא פרסמה הצעת רכש כדין בישראל למניות פריגו. אחת הטענות של פריגו הייתה שמיילן צריכה לפרסם תשקיף שרשות ניירות ערך התירה את פרסומו, כחלק מהצעת הרכש שמופנית גם לציבור בישראל.

לפי עמדת רשות ניירות ערך, העובדה שפריגו רשומה למסחר גם בישראל, ההיקף הבלתי מבוטל של המסחר בישראל והיעדר קיומו של פטור מפורש בחקיקה ראשית מחובת פרסום התשקיף - מטים את הכף לעמדה שלפיה קיימת בנסיבות העניין הצעה לציבור. ברשות סבורים שמיילן מחויבת לפרסם תשקיף. ניתן לקבל פטור מתשקיף כזה כחברה הרשומה ברישום הכפול (מסחר בת"א ובחו"ל), והרשות מתייחסת גם לאפשרות של רישום מיילן למסחר בת"א לאור העובדה שיש בהון המניות שלה שני סוגי מניות: רגילות ומניות בכורה.

כחלק ממנגנון "גלולת רעל" למניעת השתלטות עליה, מיילן הקצתה לקרן הולנדית אופציה לרכוש מניות מיילן. הקרן מימשה את האופציה על רקע ניסיון ההשתלטות של טבע על מיילן. לדברי הרשות, כחלק מכוונת מיילן להירשם למסחר בתל אביב, ונוכח הבעייתיות ברישום חברות עם יותר מסוג מניות אחד, מיילן הודיעה לרשות שתפעל לבטל את מניות הבכורה, ולהפוך את גלולת הרעל ל"רדומה". עם זאת, גלולת הרעל עדיין ניתנת להפעלה בכל רגע נתון.

אין מניעה לרשום את מיילן כדואלית

לפי עמדת הרשות, הפרשנות הראויה היא שאין מניעה לרשום את מיילן כחברה דואלית גם עם ההסכם עם הקרן ההולנדית - אך בכפוף לכך שהמניות המיוחדות שבידי הקרן יבוטלו לפני הרישום למסחר, או לחלופין יובהר על-ידי מיילן שביטולן ייעשה בהקדם האפשרי ובתקופת הביניים לא ניתן יהיה לעשות שימוש בהן. אם לאחר רישומה של מיילן למסחר יופעל שוב הסכם האופציה - הדבר יוביל למחיקת ניירות הערך של מיילן ממסחר בבורסה בישראל.

ההתחייבות למסחר במשך שנה לפחות נועדה, לפי הרשות, למנוע מצב שבו הרישום הכפול "ישמש (את מיילן) באופן מלאכותי כדרך להימנע מפרסום תשקיף מלא בהתאם לדרישות הדין".