שת"פ בין אורמת לטושיבה: ישלבו טכנולוגיות בתחום הגיאותרמי

באורמת מציינים כי תחנות כוח גיאותרמיות עושות לרוב שימוש בטכנולוגיה בינארית או בטכנולוגיית קיטור

ישי דוידי / צילום: איל יצהר
ישי דוידי / צילום: איל יצהר

אורמת  מקדמת את האסטרטגיה החדשה שלה, הכוללת בין היתר יעד של הרחבת הפעילות הקיימת שלה בתחום הגיאותרמי. אתמול דיווחה החברה על חתימת הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם טושיבה היפנית. אורמת מסרה כי שתי החברות "יפעלו לאיתור ופיתוח הזדמנויות אשר יאפשרו להן להציע ללקוחות פוטנציאליים פתרון כולל ותחרותי יותר לאספקה ושירות בתחום הפיתוח הגיאותרמי, החל משלב בחינת המקור, פיתוח השדה, תכנון והקמה (EPC) ועד לתפעול תחנות כוח".

באורמת מציינים כי תחנות כוח גיאותרמיות עושות לרוב שימוש בטכנולוגיה בינארית או בטכנולוגיית קיטור (flash). במקרים מסוימים ניתן להטמיע מערכת משולבת, והטכנולוגיה לכל פרויקט נבחרת על בסיס המאפיינים הייחודיים של המקור הגיאותרמי. טושיבה היא אחת מיצרניות טורבינות הקיטור הגדולות ביותר בעולם, ואילו אורמת פעילה כיום רק בטכנולוגיה הבינארית. בחברה מצפים לפעול עם טושיבה לפתרון יעיל שישלב בין הטכנולוגיות, שיתאים לדרישות של פרויקטים גיאותרמיים ברחבי העולם ויאפשר לטושיבה ולאורמת להגדיל את נתח השוק שלהן בשוק הגיאותרמי.

החברות מתכננות לממש את שיתוף הפעולה בפרויקט מתוכנן בקניה (Menegai), שיוקם ויופעל על-ידי קונסורציום חברות בשליטתה של אורמת. במקביל נבחנים פרויקטים פוטנציאליים נוספים והתמודדויות במכרזים להקמת תחנות כוח גיאותרמיות ברחבי העולם.

"צעד נוסף באסטרטגיה"

"הסכם שיתוף הפעולה עם טושיבה, חברה מובילה וחדשנית בתעשיית טורבינות הקיטור הגיאותרמיות, מהווה אבן דרך וצעד משמעותי נוסף באסטרטגיה ארוכת-הטווח שלנו להרחבת הנוכחות שלנו בעולם הגיאותרמי בפרט ובתחום האנרגיות המתחדשות בכלל", אמר יצחק אנג'ל, מנכ"ל אורמת. "אנו רואים בהסכם זה נדבך משמעותי באסטרטגיה של החברה, שיתמוך בצמיחה שלנו בתעשייה הגיאותרמית, בגיוון הטכנולוגי של החברה, כמו גם בהרחבת הפריסה הגיאוגרפית שלנו".

אורמת, שבשליטת קרן פימי ומשפחת ברוניצקי, נסחרת בבורסות ניו יורק ות"א בשווי של 1.8 מיליארד דולר. אתמול עלתה המניה ב-2.1% לאחר הדיווח. לפני כחצי שנה הציג המנכ"ל אנג'ל את האסטרטגיה החדשה של אורמת, והכריז שאורמת תספק תחומי אנרגיה נוספים, מעבר לאנרגיה גיאותרמית. היעד הזה אמור להיות מושג גם באופן אורגני, וגם באמצעות רכישת חברות. בין תחומי הפעילות שאורמת סימנה היו אנרגיה סולארית, אנרגיה מתחדשת היברידית, וכן טכנולוגיה של אגירת אנרגיה.