צפו: תיעדו עצמם רגע לפני שמצאו את מותם באופן טרגי

תיעדו את עצמם בסלולרי בדרך חזרה מבילוי ומתו כעבור מספר שניות: צפו בסיפור שעורר השבוע זעזוע רב ומציג בדרך מחרידה תופעה שעלתה בחיי אדם רבים מסביב לעולם וגם בישראל

תאונת דרכים / צילום: תמר מצפי
תאונת דרכים / צילום: תמר מצפי

סרטון מזעזע בו מתועדים שני חברים צעירים שיצאו לנהיגה אחרי ערב של שתיית אלכוהול מופרזת וצריכת סמים הופץ בימים האחרונים ברשתות החברתיות. המשפחות של מייקל אואן בן ה-21, וקייל קרפורד בן ה-20, ביקשו לשחרר את הצילומים כדי להזהיר את הנהגים הצעירים מפני הסכנות הקטלניות הטמונות בנהיגה תחת השפעת חומרים אלו.

ה-'דייל מייל' הבריטי מדווח, כי בסרטון שצולם ב-12 באפריל השנה, נראים מייקל אואן במושב הנוסע מצלם את חברו, הנהג קייל קרופורד ספונים ברנו קליאו בכביש צדדי במזרח סאסקס. המצלמה שהייתה בידיו של אואן נעה בצורה כאוטית עם צילומי חוץ של הסביבה ושל מד המהירות, המורה לעתים על כ-90 מייל לשעה, שהם כ-145 קמ"ש באיזור שמהירותו המותרת היא 50 קמ"ש בלבד.

אואן ביקש מקרופורד להאט את מהירות נסיעתו ולנקוט במשנה זהירות, אך קרופורד התעלם מהערותיו. דקות לאחר מכן, המכונית יצאה משליטה על פי חקירת המשטרה והתנגשה בקיר של כנסיה בצד הדרך - והשניים נהרגו במקום. חוקרי התאונה דיווחו כי הנהג והנוסע היו חגורים באותה עת, אך עוצמת הפגיעה הייתה גבוהה מידי. אואן הותיר אחריו ילדה בת 5 בשם לילי.

הסרטון צולם באמצעות הסלולרי של אואן, ולדברי משפחתו הם חשו אחריות לפרסם את הרגעים האחרונים שלו כדי שהצעירים ידעו "שאינם בלתי מנוצחים", כך אומרת קאתי, אימו של אואן לעיתון 'מטרו' הבריטי. "אם זה ימנע מבן אדם אחד לפחות לחזור על אותן טעויות, אז עשינו משהו טוב. אני רוצה שהנהגים הצעירים יבינו איזה הרס הם גורמים למשפחות ואהובים".