תוך שעה: חייל נפצע קל מדקירה בחברון, שוטר נפצע קל בקלנדיה

מטעני נפץ הושלכו לעבר שוטרים בעיסאוויה, כוח צה"ל השיב בירי רוגר לעבר אחד ממשליכי המטען ופגע ברגלו ■ 41 פלסטינים נהרגו בעזה ובשטחים מאז תחילת גל הטרור

פיגוע / צילום: משטרת מחוז שי
פיגוע / צילום: משטרת מחוז שי

20:34: שוטר נפצע קל מדקירה בקלנדיה

שוטר נפצע הערב באורח קל מדקירה במחסום קלנדיה. המחבל במקום נורה על ידי כוח מג"ב במקום, וטרם נמסר מידע בנוגע למצבו.

19:22: חייל נפצע בינוני מדקירה בחברון; הדוקר נורה ונפצע

חייל נפצע באורח קל עד בינוני מדקירה בחברון. על פי המידע הראשוני מהזירה, הוא נדקר פעמיים בפלג גופו העליון. המחבל נורה על ידי החייל שנדקר, ונפצע באורח קשה עד אנוש. כוחות של מגן דוד אדום הוזעקו לזירה, ופינו את החייל לטיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם. הדוקר מקבל טיפול רפואי בשטח.

18:56: מטעני נפץ הושלכו לעבר שוטרים בעיסאוויה; אין נפגעים

עשרות פלסטינים, חלקם רעולי פנים, יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות משטרה ומג"ב בעיסאוויה שבירושלים. הכוח הדף את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. הפורעים התמשיכו להתעמת עם כוחות הביטחון, ואף השליכו שני מטעני נפץ מסוג צינור. לא היו נפגעים באירוע. הכוח השיב בירי רוגר לעבר אחד ממשליכי המטען ופגע ברגלו.

18:18: מאות פלסטינים מפגינים בארבעה מוקדים בגדה המערבית

מאות פלסטינים הפגינו הערב בארבעה מוקדים שונים. בכיכר יהודה ושומרון כ-200 פלסטינים מפגינים, 19 נפגעו מירי גומי של צה"ל וחמישה מירי רוגר. הפצועים פונו על ידי הסהר האדום. בגשר חלחול בחברון הפגינו כ-300 פלסטינים. בבית פוריק בשומרון 50 מפגינים, ובקבר רחל בבית לחם 20 פלסטינים מפגינים.

17:58: ההפגנות ברצועה: שני פלסטינים נפצעו מירי גומי של צה"ל

שני מפגינים פלסטינים נפצעו מירי גומי של צה"ל במרכז רצועת עזה באזור אל-בוריג'. הם פונו לקבלת טיפול. באזור מתקיימת הפגנה והפרות סדר, כשמאות פלסטינים מביעירים צמיגים ומתקרבים לגדר.

17:43: 200 פלסטינים מפגינים ליד הגדר בעזה; פעיל מרכזי נפצע

200 פלסטינים התקרבו לגדר המערכת באזור אל בוריג' שבמרכז רצועת עזה והחלו להבעיר צמיגים. כוחות צה"ל הגיעו למקום וירו ירי גומי לעבר מסית מרכזי, שנפגע. כמה פלסטינים פונו מהמקום עקב שאיפת גז.

14:40: הצלב האדום מפציר בישראל לא להרוס בתי משפחות מחבלים

הוועד הבינלאומי של הצלב האדום דוחק בממשלת ישראל "לעצור לאלתר תכניות להריסתם, כצעד עונשי, של שישה בתים פרטיים בגדה המערבי" - כך פורסם בהודעה שהפיץ הוועד לעיתונות. על פי ההודעה, הצלב האדום תופס את הריסת הבתים בתור ענישה קולקטיבית. "לעולם אין להעניש משפחות וקהילות או להטיל עליהן אחריות בגין מעשים שלא בוצעו על ידיהן אישית", אמר ראש משלחת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום בישראל ובגדה המערבית, ז'אק דה מאיו. "הדבר יתדלק את אווירת הפחד והנקם בימים אלה".

14:30: מנהיג חמאס בגדה: הניסיון לעצור את האינתיפאדה ייכשל במהרה

שייח חסן יוסוף, ממנהיגי תנועת חמאס בגדה, הזהיר היום כי הכשלת האינתיפאדה בכלים מדיניים תביא לעימות פלסטיני פנימי ולהתנגשות בין העם הפלסטיני למנגנוני הביטחון של הרשות. בדברים שפורסמו בביטאון חמאס "א-ריסאלה", אמר יוסוף כי הניסיון לעצור את האינתיפאדה "ייכשל במהירות", על ידי הגברת ההתנגדות של הרחוב הפלסטיני. יוסוף טען כי ביקורו הקרוב של ג'ון קרי באזור "נועד למנוע מהפלסטינים לקטוף את פירות מאבקם", וטען כי כי ישנה הסכמה בין כל הפלגים הפלסטיניים - כולל פתח - להסלים את האינתיפאדה.

13:45: אותרה רקטה ששוגרה אמש מרצועת עזה בסמוך לגדר המערכת

רקטה ששוגרה אמש מרצועת עזה אותרה היום בסמוך לגדר המערכת, בצדה הצפוני של הרצועה. לא הופעלה התרעת "צבע אדום" עם שיגור הרקטה.

12:14: דיווח: צה"ל יורה גז מדמיע לעבר פלסטינים במעבר ארז

האתר הפלסטיני "דוניא אל-וטן" מדווח כי כוח של צה"ל יורה גז מדמיע לעבר פלסטינים שמנסים להתקרב לגדר במעבר ארז בצפון רצועת עזה.

11:50: פלסטינית דקרה לוחמת מג"ב וחוסלה

לוחמת משמר הגבול נפצעה בצהריים באורח קל בידה בפיגוע דקירה ליד מערת המכפלה בחברון. הלוחמת דרכה את נשקה וביצעה ירי לעבר הפלסטינית, שחוסלה במקום.

11:13: 41 פלסטינים נהרגו בעזה ובשטחים מאז תחילת גל הטרור

41 פלסטינים נהרגו עד כה ברצועת עזה ובגדה המערבית מאז תחילת גל הטרור - כך דיווחו היום (שבת) כלי תקשורת פלסטינים. מדובר בעיקר בפלסטינים שנורו למוות מאש צה"ל במהלך המהומות בסמוך למחסומים ולגדר המערכת.

9:50: פלסטינים מיידים אבנים בסמוך לגבול רצועת עזה

פלסטינים החלו ליידות אבנים בגבול רצועת עזה, בסמווך לגדר המערכת - כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. כוחות צה"ל נמצאים במקום.

9:19: פלסטיני ניסה לדקור לוחמי מג"ב בירושלים וחוסל

פלסטיני ניסה לדקור הבוקר לוחמי מג"ב ברחוב רב החובל בשכונת ארמון הנציב שבירושלים. הלוחמים ביקשו לבדוק את הפלסטיני, ששלף סכין. בתגובה ירו בו הלוחמים וחיסלו אותו. לא היו נפגעים באירוע. ככל הנראה המחבל הוא תושב חברון.

8:26: מחבל ניסה לדקור ישראלי בחברון וחוסל

מחבל ניסה לדקור ישראלי בסמוך לבית הדסה שבחברון וחוסל. לא היו נפגעים באירוע.

6:23: באן קי מון גינה את הצתת קבר יוסף בשכם: "מעשה בזוי"

מזכ"ל האו"ם באן קי מון גינה הבוקר את הצתת קבר יוסף בשכם ואמר כי הוא מקווה שהאחראים למעשה יובאו לדין במהירה. לדברי באן, "המעשה הבזוי הזה הוא עדות נוספת להתגברות האלימות והוא עלול להסלים את המצב בשל מעמדו הרגיש של קבר יוסף". המזכ"ל קרא לשני הצדדים לכבד את המקומות הקדושים ולהימנע ממעשים קיצוניים ומהסתה. כמו כן, שיבח באן את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, על גינוי האירוע והקמת ועדת חקירה למציאת המציתים.