הוט נערכת למאבק נגד משרד התקשורת בעניין שוק סיטונאי?

הוט פנתה לפרקליטות וביקשה לקבל את עבודתה של חברת הייעוץ פרונטיר, שקבעה מחירי שימוש בתשתיות הקוויות לטובת מתחרים חדשים

האם חברת הוט נערכת למאבק נגד משרד התקשורת לאור כוונתו של מנכ"ל המשרד שלמה פילבר להחיל עליה אסדרה דומה לזו שהושתה על בזק בנושא פתיחת השוק הקווי לתחרות? ל"גלובס" נודע כי החברה פנתה לפרקליטות וביקשה לקבל את עבודתה של חברת הייעוץ פרונטיר שהכינה עבור משרד התקשורת את העבודה על מחירי השימוש בתשתיות בזק לטובת מתחרים שירצו לעשות בהן שימוש.

הפרקליטות טרם השיבה להוט וגם עמדת משרד התקשורת לא ברורה בעניין, אבל נדמה שבסופו של דבר העבודה שתועבר לבזק, תועבר גם להוט, ככל הנראה על מנת לחזק את עמדתה של הוט נגד התוכנית להחיל עליה שוק סיטונאי.

בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" שבית המשפט העליון נעתר לבקשת בזק והמליץ למשרד התקשורת להעביר לבזק את עבודתה של חברת הייעוץ פרונטיר. הבקשה של בזק לבית המשפט העליון הוגשה לפי חוק חופש המידע ולאחר שמשרד התקשורת לא הסכים להראות לבזק את העבודה. בית המשפט העליון מתח ביקורת חריפה על התנהגות המשרד וכאמור המשרד נדרש להעברת המידע בתיאום עם בזק והפרקליטות.

הוט, שראתה שבזק הצליחה בפנייה שלה, החליטה לנצל את ההזדמנות וכאמור פנתה וביקשה באופן לא פורמלי מהפרקליטות לקבל גם כן את העבודה. הוט טענה שהיא צד להליכי השימוע, וחלק גדול מהעבודה שנעשתה על מחירי השימוש בתשתיות בזק, רלוונטי מאד לגביה.

נזכיר כי הוט התנגדה למחירים שקבעה פרונטיר לגבי עלויות השימוש בתשתיות בזק. לצד בזק היא הפגינה התנגדות למחירים וטענה שיש הרבה טעויות בעבודתה של פרונטיר. אלא שעל הוט לא הושת שוק סיטונאי ומשרד התקשורת לא יישם את פתיחת השוק על גבי תשתיותיה, ולכן נדמה שהבקשה שלה לא יכולה להיות מוסברת אלא בכך שהיא מבקשת להיערך לקראת האפשרות שכן ייושם עליה שוק סיטונאי במחירים דומים מאד למחירים שנקבעו לבזק.

עוד נציין כי הוט פנתה למשרד התקשורת בעבר וביקשה בדומה לבזק לקבל את עבודתה של פרונטיר אך המשרד סירב לחשוף בפניה את העבודה כפי שהתנגד לחשוף בפני בזק, והוט לא ערערה על ההחלטה. נראה, שבעקבות תגובת בית המשפט העליון בפנייה של בזק, בפרקליטות לא יקחו סיכון ויעבירו להוט את העבודה.

שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, הביע לא אחת ביקורת על כך שעל הוט לא הושת שוק סיטונאי בדומה לבזק, כפי שקבע משרד התקשורת. פילבר הורה לאנשי משרדו להשלים את העבודה ולפרסם שימוע בעניין לקראת יישום שוק סיטונאי על הוט.