חברת הביומד הישראלית AIT תגייס 30-40 מיליון דולר בוול סטריט

החברה הצעירה מרחובות מפתחת מוצרים לטיפול בזיהומים שונים בדרכי הנשימה ■ המנכ"ל הוא אמיר אבניאל, שהיה בעבר מנכ"ל רוזטה גרין, והיו"ר הוא רון בנצור

אמיר אבניאל / צילום: תמר מצפי
אמיר אבניאל / צילום: תמר מצפי

חברת ביומד ישראלית נוספת עושה את דרכה לוול סטריט: AIT (בשמה המלא Advanced Inhalation Therapies) מרחובות הגישה תשקיף לקראת הנפקה. לפי הערכות, החברה מתכננת לגייס סכום של 30-40 מיליון דולר, ובשלב זה לא פורסם מהו השווי שאליו היא מכוונת.

AIT היא חברה צעירה יחסית, שהוקמה בשנת 2011, אך לבכירי החברה יש ניסיון הן בתעשיית מדעי החיים והן בוול סטריט. מנכ"ל החברה הוא אמיר אבניאל, שהיה בעבר מנכ"ל רוזטה גרין והוביל אותה להנפקה בנאסד"ק. היו"ר הפעיל של AIT הוא רון בנצור, שמונה לתפקיד לפני כחודשיים, כנראה על רקע ההנפקה המתוכננת.

בנצור כיהן עד לאחרונה כמנכ"ל חברת Keryx במשך כ-6 שנים. מייסדי החברה הם פרופ' יוסף אב-גיא, מהפקולטה לרפואה באוניברסיטת בריטיש קולומביה; פרופ' דוד גרינברג מהמרכז הרפואי סורוקה; והמנכ"ל, אבניאל.

AIT מפתחת מוצרים לטיפול בזיהומים שונים בדרכי הנשימה, שכיום, לדברי החברה, הטיפולים הקיימים להם הם בעלי יעילות מוגבלת. כיום יש לחברה ארבעה מוצרים בפייפליין. המוצר המתקדם ביותר מיועד לטיפול בסיסטיק פיברוזיס. הוא קיבל מעמד של תרופת יתום מרשויות התרופות בארה"ב ובאירופה, והניסוי הקליני בו שלב IIb צפוי להסתיים במחצית הראשונה של שנת 2017. מוצר נוסף שנמצא בשלב IIb של הניסויים הקליניים, והניסוי בו יושלם במחצית השנייה של 2017, נועד לטיפול בברונכיוליטיס (מחלה דלקתית בדרכי הנשימה, שפוגעת בעיקר בתינוקות). לחברה יש עוד שני מוצרים בשלבי פיתוח מוקדמים יותר, אחד לדלקת ריאות ואחד לאסתמה - בשניהם הניסויים הקליניים שלב II יחלו בתחילת 2017. ב-AIT מציינים שרק בארה"ב, מדי שנה ישנם 1.5 מיליון אישפוזים בשל זיהומים בדרכי הנשימה התחתונות, וברחבי העולם מדובר על אחד מגורמי התמותה המרכזיים.

את התמורה מההנפקה מייעדת AIT להשלמת הניסויים הקליניים שהיא מבצעת. 5 מיליון דולר יוקצו לניסוי שלב IIb בברונכיוליטיס, 4 מיליון דולר לניסוי בסיסטיק פיברוזיס, ועוד כחצי מיליון דולר עבור כל אחד מהשניים: ניסוי שלב II בדלקת ריאות וניסוי שלב II באסתמה. עוד 2 מיליון דולר יוקצו לצורך פיתוח מערכת ייחודית לבתי חולים, וחצי מיליון דולר יוקצו למימוש אופציה שיש לחברה לרכישת פטנטים מידי חברה אחרת. יתרת הסכום תשמש את AIT לצרכים עסקיים כלליים, וייתכן שגם להסכמי רישוי עבור מוצרים חדשים.

נכון להיום, AIT נמצאת עדיין בשלב הפיתוח ואין לה כל הכנסות. במחצית הראשונה של שנת 2015, הוצאותיה בתחום המחקר והפיתוח הסתכמו ב-1.2 מיליון דולר, ובשורה התחתונה היא רשמה הפסד נקי של כ-2 מיליון דולר. לפי דוח רואי החשבון המצורף לתשקיף, יכולת החברה להמשיך לפעול כפופה להשגת מימון נוסף, דבר שמעלה ספקות בדבר יכולתה להמשיך לפעול כ"עסק חי". בסוף המחצית הראשונה היו בקופת החברה מזומנים בהיקף 331 אלף דולר, ובמהלך המחצית היא רשמה תזרים שלילי של 1.1 מיליון דולר מפעילות שוטפת.

טרום ההנפקה, בעלי המניות הגדול ביותר בחברה הם רוני וארי ראב"ד, לשעבר סמנכ"ל באי.די.בי, עם החזקה משותפת של 22.5% ממניות AIT. המנכ"ל אבניאל מחזיק ב-19.9% מהחברה והמייסד אב-גיא מחזיק ב-17.3%. בעלי מניות נוספים הם מור יישום מחקרים - חברת היישום של שירותי בריאות כללית, עם החזקה של 14.6% ממניות AIT, המייסד גרינברג עם 14.3% ואנריקה דרזביץ' עם 9.7%. אצל חלק מבעלי המניות ההחזקה כוללת גם מניות שיוקצו להם להמרת הלוואה קיימת, שכיום נושאת ריבית שנתית של 8%. ליו"ר, בנצור, יש החזקה של 0.4% ממניות החברה. החתם בהנפקה הצפויה הוא Aegis ועורכי הדין שמלווים את AIT הם ממשרד זיסמן אהרוני גייר (ZAG).

AIT
 AIT