גלאון: דן מרגלית טינופת, אתלונן במשטרה; מרגלית: לשון ביוב

יו"ר מרצ ועיתונאי "ישראל היום" בתכתשו ברשתות החברתיות בעקבות הפיגוע בבאר-שבע ■ גלאון האשימה את מרגלית בהסתה לאלימות, על כך שכתב: "שלושה מהפצועים שוטרינו, נו, וזהבל'ה גלאונל'ה שלנו סבורה שידם קלה על ההדק? אולי תבוא לבית החולים להסביר זאת לפצועים מטעם מרצ שלה?"

דן מרגלית וזהבה גלאון / צילום: תמר מצפי ואלון רון
דן מרגלית וזהבה גלאון / צילום: תמר מצפי ואלון רון

יו"ר מרצ זהבה גלאון תוקפת בפייסבוק שלה את עיתונאי "ישראל היום" דן מרגלית ומאיימת נגדו בהגשת תלונה במשטרה על הסתה לאלימות. הסיבה: ציוץ שמרגלית צייץ בטוויטר זמן קצר אחרי הפיגוע הקשה אתמול בבאר-שבע, שבו נרצח חייל צה"ל ונפצעו עוד כ-20, ביניהם גם שוטרים, ובטרם נודע כי נורה נתין זר מאריתראה.

מרגלית צייץ: "שלושה מהפצועים שוטרינו, נו, וזהבל'ה גלאונל'ה שלנו סבורה שידם קלה על ההדק? אולי תבוא לבית החולים להסביר זאת לפצועים מטעם מרצ שלה?".

גלאון רתחה מהציוץ וכתבה בפייסבוק: "דן מרגלית, חתיכת טינופת שכמותך. איך אתה לא מתבייש לרקוד ככה על הדם? השוטרים שנפצעו בפיגוע בבאר-שבע וניטרלו את המחבלים הם גיבורים שראויים לכל שבח. מה שבטוח שלא מגיע להם זה שתשתמש בהקרבה ובסבל שלהם כדי להפיץ שנאה ולהסית כאחרון הטוקבקיסטים.

"אני מניחה רגע בצד את השוביניזם הדוחה שלך ('זהבל'ה גלאונל'ה'), שלצערי הוא ממש לא חדש. תבין משהו, מר מרגלית: כשאתה מעז לכתוב שהפצועים הם 'מטעם מרצ', המסר שלך הוא שצריך להתייחס לתומכי מרצ כאל מחבלים. דמם בראשך.

"אני מגנה בחריפות את הפיגוע בבאר-שבע. זהו מעשה טרור נפשע, ואני מקווה שהדין ימוצה עם האחראים לו. אני שולחת איחולי החלמה לפצועים ובפרט לשוטרים. וכשיירגע פה המצב, ולשוטרים שעל הגב שלהם אתה רוכב יהיה קצת יותר זמן וקשב, אני גם אלך לתחנת המשטרה הקרובה לביתי ואגיש נגדך תלונה על הסתה לאלימות".

מרגלית המשיך לצייץ בעקבות הפוסט של גלאון בפייסבוק, וכתב במספר ציוצים: "זהבה גלאון כתבה עליי בלשון של ביוב... אילו מישהו מהליכוד היה כותב בלשון ביוב כזהבה גלאון על מי שמבוגר ממנה בשנות דור, התקשורת לא הייתה עוברת לסדר היום, אבל לזהבה סולחים... אבל זה לא יעזור לה, השאלה שהצגתי לה עומדת בעינה: האם את עדיין סבורה שיד לוחמינו קלה על ההדק? כן או לא?".

מרגלית המשיך: "גלאון מייחסת לי דבר נורא שתומכי מרצ מחבלים. חס וחלילה, חס וחלילה, כל מה שאמרתי הוא שתסביר לפצועים למה מרצ סבורה שיד לוחמינו קלה על ההדק".

מאוחר יותר מרגלית אף ריכך את הטון: "לא הייתי צריך להתחכם באזכור שמה של זהבה גלאון", ובסוף מרגלית החליט להתנצל על דבריו, בערך: "אלדד יניב קרא את התכתובת עם זהבה גלאון ויעץ לי בתבונה חשוב ולהתנצל על לשוני כלפיה, שחרף המחלוקת (ויש גם נקודות הסכמה) הדיון מחייב לשון נקייה".

גלאון הגיבה לדברי מרגלית בעמוד הפייסבוק שלה וכתבה: "אני שמחה שנוכח הביקורת שלי ושל אחרים על דבריו, דן מרגלית בחר להתנצל ולחזור בו מההאשמות השגויות שהטיח בי ובמרצ ובמצביעיה. גם אני רוצה להתנצל בפניו ובפניכם על כך שבלהט הדברים הגבתי למרגלית בשפה שאני מתחרטת עליה ושלא מתאימה לשיח בין נבחרת ציבור לעיתונאי.

" יחד עם זאת, חשוב לי להדגיש שאני ממש לא מתנצלת על תוכן הדברים: אני אף פעם לא מתכוונת לשתוק כשמתירים את דמם שלי ובעיקר של מצביעי מרצ בהסתה פרועה, הימים האלה נגמרו, ואני מקווה שחילופי הדברים עם מרגלית העבירו את המסר הזה".