סתיו שפיר: "סלומיאנסקי מנהל את ועדת חוקה כמו מאפיה"

שפיר: "ההצבעות מתקיימות בחושך, במחטף וחברי הכנסת לא יודעים על מה הם מצביעים במכוון"

סתיו שפיר / צילום: אביב חופי
סתיו שפיר / צילום: אביב חופי

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) טוענת כי יו"ר ועדת חוקה, ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי), מנהל את הוועדה "כמו מאפיה".

"ועדת החוקה מתנהלת כמו מאפיה בראשות ח"כ ניסן סלומיאנסקי, שהעביר את אותן נורמות מכוערות ששכלל כיו"ר ועדת הכספים לוועדה בראשותו", מסרה שפיר בעקבות הצבעה על חוק החטיבה להתיישבות של חבר מפלגתו ח"כ בצלאל סמוטריץ' שנערכה במחטף הבוקר. "ההצבעות מתקיימות בחושך, במחטף וחברי הכנסת לא יודעים על מה הם מצביעים במכוון".

בשבוע שעבר הוציא סלומיאנסקי את שפיר מדיון בוועדה, כפי שנהג לעשות כבר מספר פעמים בכנסת הקודמת בהיותו יו"ר ועדת הכספים. (לסיפור המלא)

לדברי שפיר, "סלומיאנסקי דחף את ההצבעה על החוק באמצע דיון על חוק הטרור כשהוא ממשיך לנצל את המצב הביטחוני הרגיש כדי לשמר את מעמדה של הקופה המושחתת לשירות מקורביו. לא רק שסלומיאנסקי מצוי בניגוד העניינים ואסור לו לנהל את הדיון הזה, הוא משתמש בשיטות פסולות, משתיק את חברי הכנסת ואת יועמ"ש הוועדה ומנסה לגנוב הצבעות. אסור שהוועדה החשובה בכנסת, שתפקידה לשמור על מנהל תקין תיראה כך".

סלומיאנסקי: "קצה נפשנו מההצגות של ח"כ שפיר"

ח"כ ניסן סלומיאנסקי מסר בתגובה, כי "קצה נפשנו מההצגות של ח"כ שפיר. הודעה על קיום ההצבעה בחוק מעמד החטיבה להתיישבות יצאה עוד בשבוע שעבר ביום ד' לכל חברי הוועדה ומופיעה גם באתר הכנסת. ולראיה הגעתה המתוזמנת של ח"כ שפיר וח"כ נוספים בשעה שנקבעה להצבעה בלבד, מבלי שנכחה בדיון הקודם שהתנהל".

בנוסף, בתחילת הדיון הודעתי כי הצבעה בעניין תתקיים בשעה 11:15, כפי שאכן בוצע בפועל בידיעת כל חברי הוועדה והנוכחים. יתרה מכך, נוכח צעקותיה והתנהגותה הביזארית של ח"כ שפיר אשר הפרה את הסדר ללא הפסקה בוועדה ובלתי ניתן היה לשמוע את הצבעות חברי הכנסת, התקיימה הצבעה נוספת, גם היא תחת מטח צעקותיה של ח"כ שפיר".

"לשמחתי, אני עסוק בעבודה רצינית בוועדת החוקה בסוגיות ציבוריות כבדות משקל, ולא במירוץ אחר כותרות פופוליסטיות וסרטוני פייסבוק. איננו במשכן לאומנויות הבמה אלא במשכן כנסת", אמר.