רוסאריו מזהה אפסייד של קרוב ל-50% במניית כנפיים

בחברת הייעוץ התחילו לסקר היום את מניית בעלת השליטה באל-על, שזינקה בכ-200% בשנה האחרונה, לשווי של כ-300 מיליון שקל ■ "חשיפה סולידית לעולם התעופה"

"מניית כנפיים מאפשרת חשיפה סולידית לעולם התעופה הישראלי ובזול. החזקה במניות כנפיים מאפשרת חשיפה סולידית למניית אל-על , בפחות מחצי מחיר מזה שבו היא נסחרת בשוק". כך סבורים ברוסאריו ייעוץ ומחקר, שם התחילו לסקר את המניה, כשהם מעניקים לה מחיר יעד של 27.6 שקל - גבוה ב-45% משוויה הבוקר.

ההחזקה המרכזית של כנפיים היא כ-36% ממניות חברת התעופה אל-על. בנוסף היא פועלת בתחום החכרת מטוסים באמצעות חברת גלובל כנפיים ליסינג, מספקת שירותי תחזוקת מטוסים לחיל האוויר (כנפי תחזוקה) ומספקת שירותי קרקע לחברות תעופה (QAS). בעלי המניות העיקריים בכנפיים הם משפחת בורוביץ' והמיליארדר פויו זבלדוביץ'.

ברוסאריו סבורים כי "המיקוד והידע הנצבר של בעלי השליטה והנהלת החברה בעולם התעופה, מבטיחים התנהלות סולידית יחסית ומימוש הזדמנויות בענף שכמעט ואינו חשוף למשקיע הישראלי". עוד מציינים בסקירה כי לכנפיים אין מדיניות דיבידנד ואף ישנן הגבלות בנושא בשל התחייבויות שניתנו למחזיקי האג"ח, אולם ברוסאריו מעריכים כי "ההנהלה ובעלי השליטה אמורים לבחון חלוקה עתידית של דיבידנד לשם השאת ערך לבעלי המניות".

בזכות הירידות במחיר הנפט

מניית אל-על זינקה בכ-260% בשנה החולפת - על רקע ירידת מחיר הנפט בעולם ותוצאות כספיות חיוביות שהושפעו מכך - והיא משקפת כעת שווי של יותר מ-800 מיליון שקל לחברה. מניית כנפיים זינקה בכ-200% בשנה האחרונה, לשווי שוק של כ-300 מיליון שקל.

למרות עליית הערך הניכרת, האנליסטית מאיה גרינוולד מציינת בסקירה כי "בהשוואה בינלאומית שביצענו לחברות הדומות במאפייניהן לאל-על, מצאנו כי זו האחרונה נסחרת במחיר סביר, וייתכן כי אף קיים אפסייד במניה".

"עם זאת", היא מוסיפה, "משיקולי שמרנות לא לקחנו בחשבון אפסייד במניית אל-על בתימחור השווי הנכסי הנקי של כנפיים". גרינוולד מציינת בסקירה כי בנוסף להחזקה באל-על "החזקה בכנפיים טומנת בחובה פוטנציאל לאפסייד ממשי בזכות פעילות גלובל ליסינג".

לטענתה, "בהתבסס על ניסיונה של גלובל מחד, ועל מצבה הפיננסי מאידך, קיים פוטנציאל ממשי להגדלת היקף הפעילות (הגדלת מספר עסקאות החכירה) והכנסותיה בעתיד הנראה לעין. על אף אופטימיות זו, נקטנו גישה שמרנית יותר ואופטימית פחות בתימחור שוויה של גלובל". בנוגע לכנפי תחזוקה מציינת גרינוולד כי "החברה מאופיינת בהסכמים ארוכי טווח מול התעשייה האווירית ולפיכך מצליחה לייצר תזרים מזומנים יציב לכנפיים", ולגבי חברת QAS היא כותבת כי למרות התחרות הגדולה בענף בו היא פועלת "הזיכיונות/הרשאות שניתנו לה מבטיחות תזרים הכנסות סולידי".