ביום ד': דיון לקראת יישום שוק סיטונאי על הוט

ביום רביעי הקרוב מכנס משרד התקשורת את כל המפעילים כדי לקדם יישום שוק סיטונאי על הוט

שלמה פילבר / צילום: תמר מצפי
שלמה פילבר / צילום: תמר מצפי

במסגרת התוכנית לקידום שוק סיטונאי על הוט, כפי שנעשה על בזק, חוזר משרד התקשורת על מתכונת השולחנות העגולים שם הוא מרכז את כל המפעילים לדיון על סוגיות הקשורות בפתיחת השוק.

ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל המשרד שלמה פילבר זימן ליום רביעי הקרוב את כל המפעילים לדיון סביב תיק השירות של הוט, כלומר על המתכונת התפעולית לפיה יוכלו מפעילים כמו פרטנר או סלקום לרכוש ממנה תשתיות במחיר מפוקח ולמכור ללקוחותיהם שירותים.

משרד התקשורת מנסה להחיות מחדש את יישום המדיניות של פתיחת תשתיות הוט לתחרות כפי שעשה לגבי בזק, וזאת לאחר שבשנים האחרונות המשרד נהג במדיניות מכוונת של שמירה על הוט ואתרוגה מפני תחרות על גבי תשתיותיה. מדיניות זו מנוגדת למדיניות שהמשרד קבע בעצמו ואשר מחייבת שימוש בתשתיות בזק והוט לטובת הגברת התחרות.

בשנים האחרונות, בתקופת שר התקשורת גלעד ארדן, הובטח מספר פעמים לכל המפעילים שהשוק הסיטונאי יופעל על גבי חברת הוט, אך כגודל ההבטחות - כך גודל האכזבות. מסיבות שאיש אינו יודע להסבירן, הוט הצליחה לסכל באופן עקבי את הכוונות של המשרד או לכל הפחות את ההצהרות. לכל אורך השנים האחרונות ראשי המשרד חזרו ואמרו שהם מתכוונים ורוצים ליישם שוק סיטונאי על הוט, אך במקביל האשימו את הדרגים המקצועיים במשרד בכך שהם "לא מספיקים" לעמוד בעומס העבודה המוטל עליהם ולכן המשימה לא מבוצעת.

אי יישום מדיניות השוק הסיטונאי מפלה את הוט לטובה ופוגעת קשות בתחרות בשוק התקשורת מפני שעבור המתחרים בשוק, נוצר מצב שהן יכולות לפעול רק על תשתית בזק, וכזכור להוט יש נתח שוק של כ - 40% משוק האינטרנט. כעת מנסה שלמה פילבר מנכ"ל המשרד לחזור וליישם את מדיניות השוק הסיטונאי על הוט, ולכן הורה לאנשי משרדו להציג בפניו את העבודה ואת המחירים לפני פרסומם לשימוע.

בנוסף, כאמור, עוד לפני שיש בידו את המחירים הסופיים, החליט פילבר לקדם במקביל את המתכונת ההנדסית לפיה ישתמשו המתחרים בתשתיות הוט. המתכונת ההנדסית יכולה להיות מורכבת ולתקוע את התהליך כמו שהתעורר בתחילת הדרך מול בזק ולכן במשרד רוצים להימנע מכך.