מידרוג: הפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים לא תגביר התחרות

ערן היימר, מנכ"ל חברת דירוג האשראי, טוען כי מהלך הפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים לא ייצר תחרות במערכת הבנקאית ■ היימר תומך במהלך אחר שמוביל כחלון - הכנסת הגופים המוסדיים לשוק האשראי לעסקים קטנים ובינוניים

ערן היימר, מנכ"ל חברת דירוג האשראי מידרוג (שלוחת מודי'ס בישראל), טוען כי הפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים לא תערער את יציבות הבנקים אך גם לא תייצר תחרות במערכת הבנקאית.

"הפרדת כרטיסי האשראי היא לא מערער יציבותי אבל היא גם לא בשורה תחרותית", אמר היימר בכנס פורום שוק החוב שנערך היום (ג') בבורסה בת"א. "הכי חשוב לטפל בדרך של פיקוח העמלות".

ועדת שטרום לקידום התחרות בבנקים, שצפויה לפרסם את המלצותיה ביום רביעי הבא, תמליץ להפריד את 3 חברות כרטיסי האשראי מהבנקים במטרה להגביר את התחרות בשוק האשראי הצרכני, וזאת בשילוב עם צעדים נוספים כמו הקמת מאגר נתוני האשראי ומתן אפשר לחברות פיננסיות לגייס הון באמצעות אג"ח בבורסה כדי להקצות אשראי צרכני.

היימר סבור כי מהלך אחר שמוביל שר האוצר משה כחלון - הכנסת הגופים המוסדיים לשוק האשראי לעסקים קטנים ובינוניים - היא הבשורה האמיתית: "זה המגזר הלא-תחרותי. זה המקום שיש בו רווחי יתר לבנקים וזו צריכה להיות שאיפת הרגולטורים. יש כמויות כסף אדירות בשוק אבל הן לא מחלחלות למגזרים האלה. חייבים לייצר איגוח. אנחנו חוגגים עוד מעט 8 שנים לוועדת האיגוח וכולם אומרים שצריך את זה אבל לא מגיעים לשם. יצא לזה שם רע בגלל המשבר הפיננסי הגדול אבל צריך להפיק לקחים ולהבין שכאשר השוק יהיה משוכלל זה יזרים מקורות למקומות שאין בהם תחרות".