שוק המט"ח: הדולר היציג שמר על יציבות, האירו נחלש קלות

דריכות לקראת החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית של הבנק המרכזי האירופי מחר ■ מחירי הנפט ממשיכים לרדת; היום תיערך פגישה של קרטל הנפט אופ"ק

אירו, דולר  מט"ח / צילום: רויטרס
אירו, דולר מט"ח / צילום: רויטרס

המסחר בשוק המט"ח מתנהל היום (ד') במגמה מעורבת. הדולר היציג נותר יציב ברמה של 3.86 שקלים. האירו, מנגד, נחלש בכ-0.2% ושערו היציג נקבע על 4.383 שקלים. הצמד אירו/דולר נסחר ביציבות סביב 1.13 דולרים לאירו.

בעולם, סוחרי המט"ח ממתינים בדריכות לפגישת הריבית והמדיניות המוניטארית של הבנק המרכזי האירופי מחר. בשוק גוברות הספקולציות לפיהן נגיד הבנק מריו דרגי יפתיע את השווקים ויודע על הרחבת תוכנית רכישות האג"ח במסגרתה הוא רוכש אג"ח בהיקף טריליון אירו עד אמצע 2016.

בשוק עוקבים בדריכות גם אחר מחירי הנפט שממשיכים לרדת גם היום ומתקשים להתרומם מעל 50 דולר לחבית. היום קרטל אופ"ק מכנס פגישה של כל המדינות החברות ויהיה מעניין לראום האם הקרטל ינקוט בצעדים שיובילו לייצוב המחירים.

מנכ"ל מט"ח 24 דוד מסיקה מציין היום: "לאחר נאום יו"ר הפד יילן אמש בארצות הברית מתכנסות ההערכות כי הפדרל ריזרב ימשוך את העלאת הריבית רק לפאתי 2016, מה שעשוי להוביל למגמה איטית יותר בתיקון הטכני של הדולר מעלה".