שדולה חדשה בכנסת תסייע ליזמים ולסטארט-אפים

מקימי השדולה מצהירים כי מטרתם היא "לקדם את תעשיית הסטארט-אפ בישראל, לרבות עידוד היזמות הטכנולוגית, החינוך הטכנולוגי והקמת תשתיות ליזמים"

יואל חסון / צלם: איל יצהר
יואל חסון / צלם: איל יצהר

חברי הכנסת יואל חסון (המחנה הציוני) ויואב קיש (הליכוד) ישיקו בשבוע הבא שדולה חדשה בכנסת, אשר תפעל למען יזמים וסטארט-אפיסטים. שדולות בכנסת הן קבוצות של חברי פרלמנט אשר פעילות למען מטרה מסוימת, לרוב מצומצמת יחסית. מקימי השדולה מצהירים כי מטרתם היא "לקדם את תעשיית הסטארט-אפ בישראל, לרבות עידוד היזמות הטכנולוגית, החינוך הטכנולוגי והקמת תשתיות ליזמים". נציין כי שדולה היא גוף בעל אופי הצהרתי במהותו.

את רוב השדולות מנהלים חברי כנסת, אך המנכ"ל של השדולה החדשה צמח בתוך התעשייה - מדובר ביזם גל קלקשטיין מבעלי קבוצת GKI. קלקשטיין, שמשמש גם כאנג'ל, הוא אחד מהמייסדים של חברת האלגו טריידינג פיינל אשר השווי שלה הוערך בעבר ב-4 מיליארד דולר.

קלקשטיין התייחס ליוזמה ואמר כי "אין בישראל כיום מדיניות ממשלתית סדורה ומגובשת. המדינה תומכת במיזמים אבל לא באופן מתודי ועקבי מספיק. לאט לאט אנחנו רואים פיחות במעמדה של ישראל כמדינת סטארט-אפ לעומת מדינות כמו אירלנד וסינגפור. זה לא הגיוני שנתייחס לישראל כמדינת סטארט-אפ, בעוד שבפועל בערי הפריפריה כמעט ולא מתקיימת אף פעילות יזמית-חדשנית".

חבר הכנסת קיש אמר כי "החדשנות והיזמות שבטבעם של הישראלים הובילו וקידמו את מדינת ישראל מהקמתה עד למעמדה היום כמעצמת היי-טק אזורית. היזמים הצעירים, יתקשו לממש את הפוטנציאל הגלום בהם במידה ולא תהיה אוזן קשבת ותמיכה מהממשלה והרגולטור. זו האחריות שלנו וזו המטרת של שדולת הסטארט-אפ".

חבר הכנסת חסון הוסיף כי "אני שמח וגאה לעמוד בראש השדולה יחד עם ח"כ קיש. הסטארט-אפ הישראלי הוא משאב כלכלי אדיר שיש לסייע לו בכל דרך אפשרית. זו הפעם הראשונה שהשדולה קמה וזו בדיוק הנקודה - הסטארט-אפ הישראלי מצליח כיום בזכות עצמו והגענו לרגע שבו המדינה חייבת להיכנס לתמונה ולסייע לו להפוך לתחום יציב ומוצלח יותר. אני מזמין יזמים להגיע לשדולה, לפנות אלינו עם הצעות ורעיונות וביחד נעזור לעולם היזמי החשוב הזה לשגשג".