נעילה שלילית בוול סטריט; פרארי זינקה 6%, וליאנט קרסה 20%

הנפט ירד ב-2.4% לאחר שנתון מלאי הנפט הצביע על עלייה של 8 מיליון חביות בארה"ב, ולאחר שפורום יצרניות הנפט לא סיכם על מחיר יעד ■ מניית פרארי פתחה באפסייד של 15% על מחירה בהנפקה ■ מבול דוחות כספיים

וול סטריט / צילום: בלומברג
וול סטריט / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה שלילית, כשברקע חדשות מזירת המיזוגים והרכישות, והמשך עונת הדוחות לרבעון השלישי. באירופה ננעלו המדדים במגמה מעורבת ואסיה ננעלה מוקדם יותר בנטייה לירידות.

הסוחרים הושפעו היום גם מדוח מלאי הנפט בארה"ב, שהצביע על עלייה של 8 מיליון חביות במלאי - בעוד מחירי הנפט ממשיכים לרדת, והיום מחיר חבית נפט ירדה בכ-2.4% ל-45.2 דולר.

עוד בזירת הנפט, הפגישה שהתקיימה היום בין נציגות אופ"ק ויצרניות הנפט שלא חברות בארגון (כולל רוסיה) לא דנה בהגבלות על התפוקה או בהצבת מחיר יעד לנפט. כך הודיע בכיר רוסי שהשתתף בפגישה בווינה. נציג ונצואלה בפגישה אמר כי המדינה הציעה פגישה נוספת בנובמבר, על מנת לדון במחיר יעד שיאזן את מלאי הנפט העתידי.

בארה"ב מתגברות ההערכות כי הפדרל ריזרב ימתין עם העלאת הריבית בארה"ב ל-2016, זאת על אף הציפיות המוקדמות יותר השנה להעלאה כבר ב-2015. הסיבות: עונת דוחות חלשה יחסית לרבעון השלישי ונתוני מאקרו שבחלקם יצאו מתחת לצפי המוקדם. כל זה מאותת לקובעי המדיניות כי הכלכלה האמריקאית אינה חזקה דיו לעמוד בהעלאת שיעור הריבית לראשונה מאז 2006.

יו"ר הפד ג'נט יילן דיברה אתמול והדגישה את חשיבות השקיפות במידע כלכלי לציבור מהרשויות בארה"ב ובעיקר נתונים סטטיסטיים שיעזרו למשקיעים לנתח את החלטות של קובעי המדיניות. יילן לא אמרה ולו מילה אחת בנאומה על התנאים הכלכליים בארה"ב כיום. בשבוע הבא תתכנס ועדת השוק הפתוח והחלטת הריבית תתפרסם ביום רביעי.

מניית וליאנט הקנדית (סימול: VRX) ריכזה עניין שלילי רב היום, והיא אף צללה בשלב מסוים במסחר כ-40%, לאחר שחברת המחקר Citron פרסמה כי חברת הפארמה העבירה מוצרים לחברת הבת שלה, ורשמה הכנסות שלא כחוק.

מניותיה של פרארי, מותג היוקרה של יצרנית הרכב האיטלקית פיאט-קרייזלר, החלו להיסחר היום בוול סטריט בהצלחה, לאחר הנפקה במחיר של 52 דולר למניה, שמעניק לה שווי 10 מיליארד דולר (סימול: RACE)

קוקה קולה דיווחה היום על תוצאותיה הרבעוניות. החברה פספסה את התחזיות, על רקע התחזקות הדולר שפגעה במכירות מחוץ לארה"ב. ענקית המשקאות דיווחה על רווח של 1.45 מיליארד דולר, לעומת 2.11 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בואינג העלתה את תחזיות הרווח וההכנסות לשנת 2015, ודיווחה על גידול בהכנסות של 9% ל-25.8 מיליארד דולר, ועל רווח של 2.52 דולר למניה - עלייה של 18%.

עוד במדווחות היום: ג'נרל מוטורס הרוויחה 1.4 מיליארד דולר על הכנסות של 38.8 מיליארד דולר - מעל הצפי; איביי , אמריקן אקספרס , מעבדות אבוט , EMC , קימברלי קלארק , Las Vegas Sands , ועוד.

חברת Chipotle Mexican Grill דיווחה אמש אחרי המסחר על דוחות גרועים. גם יאהו איכזבה אמש בתחזיותיה.

בזירת המיזוגים והרכישות בלטו מניות הטכנולוגיה KLA-Tencor ו-Lam Research שבמגעים למיזוג ב-10.6 מיליארד דולר.

עוד במיזוגים ורכישות: ווסטרן דיגיטל קונה את סנדיסק ב-19 מיליארד דולר.