אלוני חץ: תזרים של כ-100 מיליון ש' ממיחזור הלוואה

לאחר שבתחילת השבוע דיווחה על רווח הון נאה של כ-120-130 מיליון שקל (לפני מסים) שצפוי לה בדוחות הרבעון השלישי, חברת הנדל"ן המניב מנצלת את הריביות הנמוכות בשוק למיחזור הלוואה

נתן חץ / צילום: תמר מצפי
נתן חץ / צילום: תמר מצפי

הבשורות החיוביות ממשיכות לזרום למשקיעים בחברת הנדל"ן המניב אלוני חץ, לאחר שבתחילת השבוע דיווחה על רווח הון נאה של כ-120-130 מיליון שקל (לפני מסים) שצפוי לה בדוחות הרבעון השלישי, בעקבות שערוך נכסים שביצעה החברה הבת קאר (Carr), הפועלת בארה"ב. כעת מנצלת אלוני חץ את הריביות הנמוכות בשוק למיחזור הלוואה, הצפוי לייצר לה עודף תזרימי בהיקף של יותר מ-100 מיליון שקל (כ-26 מיליון פרנק שוויצרי).

החברה, שבשליטת נתן חץ ומשפחת ורטהיים, עדכנה הבוקר כי חתמה על הסכם עם סיטי בנק לקבלת הלוואה (נון ריקורס) של 200 מיליון פרנק שוויצרי. ההלוואה נושאת ריבית שנתית ליבור (Libor) בתוספת מרווח של 2%, והמרווח משתנה אחת לחצי שנה. ריבית הליבור היא ריבית בין בנקאית, ששיעורה היום אפסי, ובאלוני חץ מציינים כי הריבית על ההלוואה לתקופה הראשונה היא בשיעור שנתי של 1.33%. מועד פירעון ההלוואה נקבע לינואר 2019.

באלוני חץ מציינים כי הלוואה זו מבטלת שתי הלוואות שקיבלה בעבר מסיטי בנק. ההלוואה מובטחת בסל ביטחונות בשווי 400 מיליון פרנק שוויצרי, הכולל מניות של שלוש מהחברות המרכזיות שבהן מחזיקה אלוני חץ - PSP השוויצרית, FCR הקנדית ואמות המקומית. אלוני חץ לקראת גיוס אג"ח גדול, והשבוע קיבלה דירוג AA מינוס ו-Aa3 מ-S&P מעלות ומידרוג להרחבת סדרות ט' ו-י' בהיקף של עד 500 מיליון שקל.