האירו צונח ביותר מ-1% מול הדולר לאחר הכרזת דרגי

הבנק המרכזי האירופי הותיר את הריבית ללא שינוי; דרגי: נשקול את הרחבת תכנית רכישות האג"ח ■ אנליסט: האירו יבחר כיוון רק אם ה-ECB יפתיע את השווקים

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

השקל מתחזק היום (ה') במסחר בשוק המט"ח, בעוד הסוחרים ממשיכים לעקוב אחרי נתוני המאקרו וברקע התפרסמה החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית של הבנק המרכזי האירופי. הדולר היציג נחלש בכ-0.2% מול השקל ונקבע ברמה של 3.855 שקלים. האירו נקבע בירידה של כ-0.5% ל-4.362 שקלים. 

היום כאמור פרסם הבנק המרכזי האירופי את החלטת הריבית, שנותרה ללא שינוי ברמה של 0.05%. מריו דרגי, נגיד הבנק המרכזי של אירופה, אמר היוo כי הבנק המרכזי "יבחן מחדש" את תוכנית ההקלה הכמותית בפגישתו בחודש דצמבר. זאת, על רקע ההערכות בשווקים בתקופה האחרונה לפיהן דרגי ירחיב את היקפי רכישות האג"ח.

השווקים מיהרו להגיב לדבריו של דרגי, בעוד בורסות אירופה עברו לעליות וכך גם החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט. האירו נופל ב-1.2% ל-1.12 דולרים.

אומנם קונצנזוס האנליסטים בשוק הצביע על כך שהוא לא ירחיב את תכנית רכישות האג"ח במסגרתה הוא רוכש כ-60 מיליארד אירו מדי חודש, אך באותה נשימה כלכלנים רבים מעריכים כי הוא ירמוז או יודיע באופן רשמי על מועד שבו הבנק ירחיב את התכנית.

בשוק מעריכים כי הבנקים המרכזיים של אירופה ויפן ינקטו במהלך של הרחבה מוניטארית בפגישות הקרובות, במטרה לתמוך בצמיחה ולהתמודד עם ההאטה בכלכלה הגלובלית. מנגד, ע"פ הערכות הפד יודיע בשבוע הבא כי הוא דוחה פעם נוספת את העלאת הריביות.

"המשקיעים מתקשים לפעול", אומר יאסוקי אמטאצו, אנליסט בכיר במחלקת המחקר של הבנק היפני Mitsubishi UFJ. הוא הוסיף שהאירו יבחר כיוון רק אם ה-ECB יפתיע את השווקים.

ב-FXCM ישראל מציינים היום: "הדולר-שקל ממשיך לדחוף מעלה ומנסה לפרוץ את שתי רמות ההתנגדות החשובות - 3.87 ו-3.883 (השיא של אמצע אוקטובר). עלייה מעל שתי הרמות הללו עשויה לאותת על התרחבות התיקון ואולי לסלול את הדרך לטיפוס חזרה מעל רף 3.90".