חדש בנתב"ג: המכונה לכסף זר שנשאר מהטיול בחו"ל

המכונות הצהובות של הסטארט-אפ הישראלי TravelersBox הגיעו לנתב"ג - אבל הן ממוקמות באולם הטיסות הנכנסות ולא היוצאות, ובניגוד למדינות אחרות, לישראלים אין בינתיים הרבה אפשרויות לשימוש בכסף המופקד

מכונת כסף קטן נתב"ג/ צילום: מהוידאו
מכונת כסף קטן נתב"ג/ צילום: מהוידאו

המכונות הצהובות של הסטארט-אפ הישראלי TravelersBox הגיעו לנתב"ג. הפיתוח הישראלי מאפשר להפקיד כסף זר במכונות ולהעבירו לחשבון הפייפאל של המשתמש, או לקבל בעבורו קרדיטים עבור רכישות ב-iTunes, eBay, סקייפ, GAP, סטארבאקס ואפילו ארומה. כל היכולות האלה של המכונות פועלות כבר בעולם, אבל בישראל פחות.

שתי המכונות של טרוולר בוקס הוצבו באולם הטיסות הנכנסות של נתב"ג, בניגוד למקומות אחרים בעולם שם המכונות נמצאות באזורי ההמתנה לעלייה למטוס.

הסיבה שבארץ המכונות ממוקמות במקום הלא טבעי שלהן, היא ככל הנראה מניעת פגיעה בדוכני המזון שבדיוטי פרי. מסתבר שתיירים היוצאים מישראל מבזבזים את הכסף שלהם בבתי-הקפה, ובנתב"ג לא רוצים לפגוע בהם.

המכונה קלה לשימוש, אבל בניגוד למדינות אחרות, אין הרבה אפשרויות לשימוש בכסף המופקד. המשתמש יכול להפקיד את הכסף בחשבון הבנק שלו, בנוסע המתמיד של אל-על, עבור המרת נקודות או בחשבונות סקייפ ואייטיונס.

הישראלים יגלו כי בשלב זה השירות לא יודע להעביר את הכסף לאייטיונס ישראלי, דבר שאמור להיפתר בקרוב. בהמשך תהיה אפשרות להפקיד את הכסף גם לפייפאל.