דרעי בסיבוב פרסה: "אני האחרון שיעצור את מתווה הגז"

דרעי: "מתווה הגז הוא הרע במיעוטו. במשך 6 שנים לא נעשה כמעט שום דבר להוציא את הגז מהאדמה, זה מחדל ברמה של ועדת חקירה"

אריה דרעי / צילום: אוריה תדמור
אריה דרעי / צילום: אוריה תדמור

הפליק-פלאק של דרעי: אחרי שתקע את מתווה הגז במשך חודשים בסירובו לחתום על סעיף 52, אומר היום (שבת) שר הכלכלה אריה דרעי שלא יעצור את מתווה הגז גם אם יצטרך לעזוב את משרד הכלכלה. בכך הוא מאשר את התרגיל הנרקם עם רה"מ נתניהו במסגרתו דרעי יועבר מתפקידו כדי לסלול את הדרך לאישור מתווה הגז.

"אני האחרון שיעצור את מתווה הגז, גם אם אצטרך לעזוב את משרד הכלכלה", אמר דרעי בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2. "אם לא אצליח למצוא רוב להעברת הסמכויות שלי לממשלה לא אעכב את המתווה".

דרעי אמר שהוא עצמו לא יחתום על הסעיף שמאפשר את עקיפת הממונה על ההגבלים העסקיים, אולם הוא יהיה שותף לאישור מתווה הגז: "אני לא אעקוף את הממונה על ההגבלים; בשביל העיקרון הזה אני מוכן לשלם את המחיר... מתווה הגז הוא הרע במיעוטו. במשך 6 שנים לא נעשה כמעט שום דבר להוציא את הגז מהאדמה, זה מחדל ברמה של ועדת חקירה".

דרעי נשמע החלטי למדי בנוגע לאישור מתווה הגז והוסיף כי "אני לא שלם עם מתווה הגז, אבל הממשלה והכנסת אישרו אותו והוא חייב לצאת לדרך. יש סדר במדינת ישראל... לא יכול להיות שיבוא שר ויחליט. אם אתה מסוגל לחתום תחתום, אם אתה לא - מסוגל תשלם את המחיר".

לדבריו, "אני עדיין עושה מאמצים בימים הקרובים להעביר את הסמכויות; יכול להיות שנפתור את הבעיה השבוע".

דרעי לא ציין האם במסגרת הדיל בינו לבין נתניהו הובטחו לו דברים אחרים, כגון הטבות למגזר החרדי או תיק אחר בממשלה. הוא ציין כי "אשאר במשרד הנגב והגליל; ודאי שאני רוצה תיק נוסף, אני רוצה להיות הרבה שרים אחרים אבל אני יודע את המגבלות".