עובדי גולן טלקום מאיימים לסכל את מכירת החברה

"אנחנו לא פראיירים": העובדים הכריזו על סכסוך עבודה וקוראים למיכאל גולן לשבת איתם למו"מ קיבוצי ■ יו"ר הוועד: "לא ניתן יד למכירת החברה לפני חתימה על הסכם קיבוצי המסדיר את תנאי העסקתם של העובדים"

מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי
מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי

ההסתדרות הלאומית, המייצגת את עובדי גולן טלקום, הכריזה על סכסוך עבודה, בטענה כי הנהלת החברה מתנהלת בניגוד לדין, בכך שכלל לא עמדה בחובת הגילוי המוקדם החלה עליה, ולא הודיעה כלל להסתדרות הלאומית ולוועד העובדים על כוונתה לעשות שינוי ארגוני, ובנוסף לא הודיעה כי היא מצויה בהליכי מכירה ו/או מיזוג.

בנוסף, ההסתדרות הלאומית טוענת כי הנהלת גולן טלקום לא קיימה משא-ומתן בנוגע להשלכות הצפויות של הליכי המכירה והשפעות השינוי הארגוני על זכויות העובדים ועל תנאי עבודתם.

לדברי גורמים בהסתדרות הלאומית, הנהלת גולן טלקום לא שיתפה פרטים ולא מסרה מידע נדרש לוועד העובדים, זאת בניגוד לחובות הגילוי ותום-הלב המוגברים החלות עליה, לפני תחילת נקיטת הפעולות.

בהסתדרות הלאומית טוענים כי ההנהלה ממשיכה בהתנהלות פסולה זו עד לרגע הכרזת הסכסוך.

בתוך כך מודיעה ההסתדרות הלאומית על שביתה כללית של עובדי גולן טלקום החל מ-6 בנובמבר.

לדברי הודיה אוהב שלום, יו"ר ועד עובדי חברת גולן טלקום, "הצטערתי לשמוע על כוונת המכירה של החברה דרך העיתונות, זאת למרות שמנכ"ל החברה מיכאל גולן הבטיח כי החברה רק בודקת את תנאי השוק, ובנוסף הבטיח כי לא יעשה שום צעד למכירה לפני שיתוף העובדים וחתימה על ההסכם הקיבוצי".

אוהב שלום הוסיפה כי "מדובר בזלזול חסר תקדים בעובדה שקיימת נציגות עובדים בחברה ובצעד שנעשה לאחר שכבר נמסרה לנו התחייבות מהנהלת החברה שלא לבצע צעדים חד-צדדיים במחשכים, ללא שיתוף ועד העובדים וההסתדרות הלאומית. התנהלות זאת לא מקובלת. לא ניתן יד למכירת החברה לפני חתימה על הסכם קיבוצי המסדיר את תנאי העסקתם של העובדים. כדאי שיתחילו להבין שגם העובדים לא פראיירים, ולא ניתן יד למכירת החברה ללא הסכמתנו. אני מתחייבת לייצג את העובדים ולא לאפשר כל פגיעה בעובדי החברה".

מגולן טלקום נמסר: "גולן טלקום אינה דנה בנושאי כוח-אדם ועובדים מעל גבי תקשורת".