גאדג'טים: סמארטפון P8 Lite של וואווי - מצלמה וסוללה בינוניות

האח הקטן של סמארטפון הדגל של החברה הסינית P8 מספק בסך הכול חוויה נעימה - רק כדאי לשים לב שהוא פחות מצטיין בביצועי הצילום והסוללה

בחודשי הקיץ עשתה וואווי את הקאמבק שלה לשוק המקומי, כאשר השיקה את סמארטפון הדגל שלה - P8. לצידו הושק גם האח הקטן והזול יותר - P8 Lite.

מסך: גרסת ה-P8 Lite מציגה מסך קטן יותר מזה של ה-P8. מסך 5 אינץ' ברזולוציית HD לעומת צג 5.2 אינץ' Full HD. המסך מפתיע לטובה עם צבעים עשירים. רמת התאורה האחורית סבירה, אבל לא תמיד מספקת באור שמש ישיר. חבל שחיישן התאורה לא מגיב תמיד בצורה טובה שיוצאים לאור השמש, כך שהוא יגביר את רמת התאורה האחורית למצב מקסימלי.

ממשק: החברות הסיניות אוהבות לשנות את ממשק האנדרואיד של גוגל (לוליפופ 5.0). השינויים הם בעיצוב התפריטים ובהורדת מגירת האפליקציות. וואווי מציעה כל מיני פתרונות שאמורים להפוך את החוויה במכשיר שלה למיוחדת, למשל, הגדרת ברירת מחדל הסוגרת אפליקציות הרצות ברקע במטרה לחסוך בסוללה (ניתן עדיין להגדיר אפליקציות מסוימות שימשיכו לפעול ברקע).

עיצוב: גרסת הלייט נראית פחות מרשימה מזו של אחיה הגדול P8. הדגם נראה זול יותר והוא לא עשוי מגוף מתכת. מצד שני, הגב המוברש שלו נותן לו מראה אלגנטי ומיוחד יותר. הגרסה שנבדקה שהגיעה בצבע שחור הייתה רגישה מאוד לטביעות אצבע. הסמארטפון לא כבד - 131 גרם והעובי רק 7.7 מ"מ.

חומרה: הביצועים של ה-P8 Lite לא רעים בכלל. לא מדובר בסמארטפון מאוד מהיר, אבל קשה להגיד שמרגישים איטיות במהלך העבודה השוטפת. המכשיר כולל מעבד 8 ליבות במהירות 1.2 ג'יגה מסוג Kirin 620 מבית וואווי. זיכרון העובדה הוא 2 ג'יגה וזיכרון האחסון בנפח 16 ג'יגה כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. ישנה גם אפשרות להפעיל שני כרטיסי סים על המכשיר. אופציה נהדרת לטסים לחו"ל.

מצלמה: היה נחמד אם וואווי הייתה משקיעה קצת יותר בקטגוריית הצילום. התמונות לא מספיק חדות ומגורענות ברגע שהתאורה לא במצב אופטימלי. חיישן 13 מגה פיקסל, כולל פלאש. מדובר באיכות תמונות שיספיקו בשביל לשלוח לחברים בוואטס אפ או לשתף ברשתות החברתיות.

סוללה: הסוללה של ה-P8 Lite מאכזבת מאוד, היא בקושי שורדת עד שעות אחה"צ-ערב (קיבולת 2200 מיליאמפר/שעה).

בשורה התחתונה, ה-P8 Lite הוא אומנם גרסה צנועה יותר מזו של ה-P8, אבל הוא מציע חוויה נעימה. רק כדאי לשים לב שהסמארטפון פחות מצטיין בביצועי הצילום והסוללה.

מחיר: 1,350 שקל.

ציון: 8.