פאפא נלחם בהשתלטות מיילן: יו"ר פריגו מגיע לארץ

עבור ג'וזף פאפא זהו מפגש ראשון עם משקיעים בארץ על רקע עסקת מיילן ■ בשבוע שעבר פרסמה פריגו את הדוחות הכספיים שלה והודיעה על תוכנית התייעלות

יו"ר ומנכ"ל פריגו , ג'וזף פאפא, מגיע לישראל להיפגש עם משקיעים כחלק מהמאבק בניסיון ההשתלטות העוינת של מיילן - כך נודע ל"גלובס". בחודשים האחרונים, מאז שמיילן הודיעה על כוונתה לרכוש את פריגו ודירקטוריון פריגו הודיע על התנגדותו לעסקה, נפגשו בכירי שני הצדדים עם משקיעים ואנליסטים, כולל מפגשים בישראל אליהם הגיעו סמנכ"לי הכספים של כל אחת מהחברות, אם כי עבור פאפא זהו מפגש ראשון עם משקיעים בארץ על רקע עסקת מיילן.

בשבוע שעבר פרסמה פריגו את הדוחות הכספיים שלה והודיעה על תוכנית שמטרתה להשיג ערך רב יותר עבור בעלי המניות שלה, בהשוואה לעסקת מיילן. התוכנית כוללת קיצוץ של כ-800 עובדים, ולפי הערכות בישראל הפגיעה תהיה מינורית יחסית. פריגו מעסיקה בארץ כ-1,200 עובדים.

עוד צעדים שכוללת התוכנית של פריגו הם קונסולידציה של פעילויות שרשרת האספקה באירלנד, ביטול כפילויות במבנה הארגוני שלה, מכירת עסקי הוויטמינים ותוספי המזון בארה"ב, וכן רכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 2 מיליארד דולר.

כחלק מניסיונה לשכנע את המשקיעים להתנגד לעסקת מיילן, פריגו הציגה בפני המשקיעים את אסטרטגיית ה"בסיס פלוס פלוס פלוס" שלה: עסקיה הקיימים של פריגו, וה"פלוסים": מעבר של תרופות ממעמד של תרופות מרשם לתרופות שנמכרות ללא מרשם רופא, ביצוע רכישות, ואפסייד מתרופת הטיסברי, שפריגו מקבלת תמלוגים על מכירותיה. עם זאת, בשבוע שעבר נודע שניסוי בטיסברי להרחבת ההתוויה של התרופה נכשל.

פאפא מנהל את פריגו ב-9 השנים האחרונות והוביל אותה לצמיחה משמעותית הן בהכנסות והן ברווחים, בין היתר באמצעות סדרת רכישות שביצעה החברה. במקביל עלה שווי השוק של החברה מכ-1.6 מיליארד דולר לשווי הנוכחי, שעומד על כ-22 מיליארד דולר (שוויה של פריגו לפי העסקה שמיילן מקדמת הוא כ-24.8 מיליארד דולר, כאשר העסקה היא במזומן ובמניות).