נעילה שלילית בוול סטריט בהמתנה לישיבת הפד השבוע

ביום רביעי תפרסם ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב את הודעת הריבית והמדיניות המוניטרית ■ נתון מכירות הבתים החדשים ברמתו הנמוכה מזה 10 חודשים ■ השבוע יפרסמו כשליש מחברות ה-S&P500 את הדוחות

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה שלילית, כאשר רק הנאסד"ק עלה ב-3 נקודות בסיום. זאת, שעה שהמשקיעים ממתינים לפגישת הפד השבוע שבסיומה ועדת השוק הפתוח צפויה להכריז על המדיניות המוניטרית. גם עונת הדוחות לרבעון השלישי נמשכת במלוא המרץ, ונתון מאקרו חשוב מתחום הדיור פורסם לפני הפתיחה. השבוע המסחר מתקיים בשעות 15:30 עד 22:00 היות ובארה"ב יעברו לשעון חורף רק בשבוע הבא.

"הראלי במניות בשבוע שעבר היה בשל המדיניות המוניטרית והדוחות הכספיים, וגם השבוע זה יהיה הסיפור", אומר ארט הוגן, אנליסט שווקים ראשי בוונדרליך סקיוריטיז. "ברמות של ה-S&P היום, צריך זרז חדש בשביל עליות נוספות. נצטרך לראות השבוע נתונים ודוחות מעולים כדי לנוע מעלה".

בזירת המאקרו פורסם היום נתון מכירות הבתים החדשים לחודש ספטמבר, שנפל ב-11.5% לרמה הנמוכה מזה 10 חודשים - 468 אלף בתים בקצב שנתי. הצפי היה לירידה קלה ל-550 אלף בתים לעומת 552 אלף בתים חדשים שנמכרו בחודש הקודם.

עונת הדוחות תמשיך השבוע, כש-30% מהחברות ב-S&P 500 יפרסמו השבוע תוצאות.

ביום רביעי תסיים ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב את ישיבתה בת היומיים שבסיומה היא תפרסם את הודעת הריבית. הפד לא צפוי להעלות ריבית בהחלטה הזו, אך המשקיעים יחפשו רמזים בדבריו באשר להאם הבנק המרכזי מתכוון להמתין לשנה הבאה על ההעלאה הראשונה מזה כעשור, או להעלותה כבר בדצמבר כפי שמעריכים חלק מהכלכלנים בשוק.

באירופה נרשמות היום ירידות שערים ובאסיה נרשמה נעילה מעורבת. המשקיעים עדיין מגיבים להצהרות של הבנקים המרכזיים באירופה ובסין בדבר התמריצים לשוק. ביום שישי הבנק הסיני חתך את הריבית בפעם השישית מאז חודש נובמבר 2014. גם דברי נגיד הבנק האירופי מריו דרגי עדיין ברקע - לפיהם הוא שוקל להגדיל את ההרחבה הכמותית.

 

מניות החברות Piedmont Natural Gas (סימול PNY) וכן Duke Energy Corp , בלטו לאחר שהראשונה נרכשת ע"י השנייה תמורת 4.9 מיליארד דולר.

מניית Xerox ריכזה עניין לאחר שפירסמה דוחות שעקפו את התחזיות.

צ'ק פוינט דיווחה על הכנסות של כ-404 מיליון דולר ברבעון (עלייה של 9% לעומת הרבעון המקביל) לעומת צפי אנליסטים ל-402.5 מיליון דולר. בשורה התחתונה עמד הרווח למניה non-Gaap על 1.04 דולר לעומת צפי אנליסטים ל-98 סנט ולעומת 93 סנט ברבעון המקביל. צ'ק פוינט ביצעה רכישה בחזרה של מניותיה בהיקף של 3.1 מיליון מניות, בכ-250 מיליון דולר. בקופת החברה היו בסוף הרבעון מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-3.61 מיליארד דולר.

אפל תדווח מחר לאחר הסגירה. היום צנחה אחת הספקיות של אפל, Dialog Semiconductor, בבורסה של לונדון, לאחר שהורידה את התחזיות לרבעון הרביעי. "זה אומר שיכול להיות שהמכירות של אפל ברבעון הרביעי לא חזקות כפי שרבים מעריכים", אומר בריאן סלייר, מייסד Grays Peak Capital.