הדולר היציג נחלש בכ-0.7%; "מצמצמים חשיפה לדולר"

הדולר נחלש ל-3.866 שקלים; האירו נקבע בירידה של כ-0.4% לרמה של 4.276 שקלים ■ בנק ישראל הותיר את הריבית לחודש נובמבר ללא שינוי - 0.1%

קרנית פלוג / צילום: רויטרס
קרנית פלוג / צילום: רויטרס

לאחר החלטת הריבית של בנק ישראל אתמול, השקל מתחזק היום (ג') מול המטבעות הזרים העיקריים, כאשר הדולר היציג נחלש בכ-0.7% ל-3.866 שקלים, בעוד האירו ירד בכ-0.4% ל-4.276 שקלים.

בנק ישראל הותיר את הריבית לחודש נובמבר על כנה ברמה של 0.1%. על פי הוועדה המוניטרית של הבנק, המדיניות המוניטרית תיוותר מרחיבה למשך זמן רב, והמשק צומח בקצב מתון. כלומר, אין צפי להעלאה קרובה של הריבית.

עד כה רק חטיבת המחקר בבנק ישראל העריכה כי הריבית לא תעלה לפחות עד 2016, וכעת הוועדה המוניטרית בעצם מאמצת את המלצת חטיבת המחקר וצופה המשך הרחבה, ככל הנראה ברבעון הראשון של 2016.

היום תיפתח ישיבה בת יומיים של הפד, בסיומה הוא יפרסם את החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית בארה"ב. קונצנזוס האנליסטים בשוק מצביע על כך שהפד לא יבצע סיבוב פרסה במדיניות וידחה שוב את העלאת הריביות. זאת בעיקר בשל ההאטה בכלכלה הגלובלית והצפי לירידה בקצב הצמיחה של ארה"ב ברבעון השלישי (נתון שיפורסם ביום חמישי). אולם, הפעילים בשוק ינסו בעיקר לחפש רמזים במסיבת העיתונאים של הפד לאחר ההחלטה, לגבי המועד שבו הוא יחליט להעלות את הריביות.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר כי "הדולר-שקל לא הצליח לפרוץ את מחסום 3.9 שקלים ומתקן בחוזקה מטה לעבר אזור 3.87 שקלים. ירידה מתחת ל-3.87 שקלים עשויה לגרור את התיקון לעבר 3.85 שקלים.

"גם בעולם, לאחר שהעפיל לשיא של חודשיים וחצי, ראינו מימושים בדולר, וזאת על רקע נתוני דיור מאכזבים שמעט ציננו את ציפיות הריבית. גם הסוחרים מעט מצמצמים חשיפה על הדולר לקראת ישיבת המדיניות של הבנק הפדרלי השבוע. הפד צפוי כמעט בוודאות להותיר את הריבית ללא שינוי, אך השאלה היא האם הוא יותיר את האפשרות להעלאת ריבית בדצמבר על השולחן. אם נראה רמיזה שזו אפשרות ריאלית - אף כי בשוק מעריכים כי הסבירות לכך נמוכה - הדולר צפוי לזנק. מנגד, ההערכות הן כי העלאת הריבית תידחה לרבעון הראשון של 2016 לכל הפחות, ועל כן ישיבת המדיניות עשויה מעט להכביד על הדולר".