הטיפ היומי: מניית ספקית התוכן שהולכת בכיוון הנכון

Thomson Reuters דיווחה לפני מספר ימים - שורת ההכנסות מעט חלשה, אך שולי הרווח היו בהתאם לציפיות

ספקית שירותי המידע Thomson Reuters / צילום: רויטרס
ספקית שירותי המידע Thomson Reuters / צילום: רויטרס

ספקית שירותי המידע Thomson Reuters נסחרת במקביל בבורסה של טורונטו (סימול: TRI:CN) ובבורסת ניו יורק (סימול: TRI) ושווי השוק שלה הוא 31.8 מיליארד דולר. החברה מספקת מידע אלקטרוני לעולם העסקים ושוק ההון.

לפני כמה ימים פורסמו דוחות הרבעון השלישי של תומסון רויטרס, שהיו מעט יותר חלשים בעיקר בשורת ההכנסות. שולי הרווח היו בהתאם לציפיות שלנו. החברה אשררה את התחזית השנתית שלה וההנהלה שדרה ביטחון ביכולת החברה להשיג את יעד הרווח הנקי למניה לטווח הארוך.

המגמות האורגניות היו מעט מתחת לציפיות שלנו, אך נותרו חיוביות ברבעון השלישי. בעוד שהירידה בצמיחה בתחום המידע הפיננסי והסיכונים (F&R) - בשיעור של 7% ביחס לרבעון המקביל - הייתה מאכזבת במידה מסוימת, היא נבעה בעיקר מתחום ההכנסות החוזרות והייתה צפויה. אנחנו ציפינו שהמגמה הזו תתקזז על-ידי עלייה בהכנסות מעסקאות, אך אלה נותרו ללא שינוי. בתחום המידע המשפטי נרשמה צמיחה אורגנית של 1% ביחס לרבעון המקביל (אנחנו ציפינו לצמיחה של 2%), בעיקר בשל תזמון של הכרה בהכנסות. לפי החברה מדובר בנקודת השפל בתחום זה לשנת 2015. ההכנסות בתחום המיסוי והחשבונאות צמחו ב-8%, בהתאם לתחזיות שלנו, וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בתחום זה צמח ב-10%. תחום הקניין הרוחני והמדע צמח ב-2%, פחות מהתחזית שלנו (3%), וגם ה-EBITDA היה נמוך מעט מזה שצפינו.

בהכנסות נטו נרשם רבעון חיובי נוסף, שישי ברציפות, וזאת בכל האזורים שבהם החברה פועלת. אנחנו מאמינים שהמשך החוזק בפרמטר זה יסייע לחברה לחזור ולהאיץ את הצמיחה שלה בשנת 2016.

במבט קדימה, למרות החולשה המסוימת במגמות הצמיחה האורגנית, התרחבות שולי הרווח נותנת לנו ביטחון שתהליך הטרן-אראונד של תומסון רויטרס נשאר בכיוון הנכון. נמשיך לעקוב אחר מגמת החולשה בתוצאות באזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) לאור הדיווח של החברה על כוונתה לקצץ בכוח האדם שם.

מניית החברה נסחרת במכפיל EBITDA של 10.9 ל-2016, נמוך מקבוצת ההשוואה שלה, שנסחרת במכפיל 12.8. המלצתנו למניה נשארת ללא שינוי, "תשואת יתר", ומחיר היעד נותר 45 דולר - פרמיה של 10% על מחיר השוק.

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם