במחאה על הקיצוץ בהטבות המס: שביתה בגליל המערבי

החל מהבוקר לא יתקיימו לימודים, ולא תתקיים קבלת קהל במוסדות העירוניים בגליל המערבי, במחאה על החלטת הממשלה שצפויה לקצץ בגובה הטבות המס ליישובים

מחאת המס מתרחבת: הערים והמועצות המקומיות בגליל המערבי יפתחו הבוקר (א') בשביתה ללא הגבלת זמן, במחאה על הקיצוץ הצפוי בהטבות המס שמקבלים תושביהן. במסגרת השביתה לא תתקיים קבלת קהל במוסדות העירוניים, ומוסדות החינוך יושבתו, למעט החינוך המיוחד. אם צעדים אלה לא יעזרו, ראשי הישובים מבטיחים כי הם ותושביהם יצאו להפגין בכל הגליל המערבי כבר מחר.

ביישובים עכו, נהריה, מעלות תרשיחא וכפר ורדים החליטו לפתוח בשביתה לקראת כינוס ועדת הכספים של הממשלה שיתקיים מחר, ובמסגרתו צפויה הוועדה להכריע מיהם היישובים שיזכו להטבות במס ומה גובה ההטבות שיקבלו. ביישובי הגליל חוששים שהוועדה תחליט לקצץ בגובה ההטבות, ולכן החליטו על השבתה ויציאה להפגנות.

כבר בשבוע שעבר החלו יישובי הגליל המערבי לנקוט בעיצומים בעקבות פרסום רשימת היישובים הזכאים החדשה - אליה נוספו יישובים, אך לא תקציבים. המשמעות היא שהכסף למימון ההטבה יבוא מהיישובים שזכו עד היום בהטבה, ולא מתוספת תקציבית.

ראשי הרשויות המובילים את המאבק תקפו את החלטת הממשלה המסתמנת וטענו כי "הממשלה החלה במדיניות של הדרת הפריפריה ומתייחסת אלינו כאל שקופים". עוד הוסיפו ראשי היישובים כי יאבקו בהחלטה בכל דרך חוקית אפשרית.

"ההבטחות למדיניות חברתית, הפכו לביצוע של מדיניות אנטי חברתי ומפלה, שתחזיר את הפריפריה עשרות שנים לאחור. אנו נזכיר לראש הממשלה ולשר האוצר כי אין מדינה בלי פריפריה", אמרו ראשי הרשויות.