מעל 800 אלף צופים לסדרות המתח החדשות "כפולים" ו"המדרשה"

"כפולים" של קשת השיגה רייטינג גבוה יותר מ"המדרשה" של רשת ■ שיא רייטינג לתוכנית "מהפכה במטבח"

מסך ערוץ 2 התמלא בשבוע החולף בדרמות ישראליות קצביות ואינטנסיביות מהזן הביטחוניסטי המותח. קשת השיקה את "כפולים" בשני פרקים ששודרו בזה אחר זה ביום חמישי, ואילו רשת השיקה את "המדרשה" במוצאי שבת.

ביריבות הפנימית בין שתי הזכייניות, ידה של קשת הייתה על העליונה, שכן הביצועים של "כפולים" היו טובים יותר - 838 אלף צופים בכלל האוכלוסייה, לשני מבין שני הפרקים, אשר השיג 29% רייטינג במשקי-בית יהודיים. הפרק הראשון הגיע עד ל-30%, לאחר ששודר ללא כל הפוגת פרסומות, מה שהוכיח ניהול לוח נכון של הזכיינית למקסום הנתונים. שני הפרקים הגיעו לנתח צפייה שעלה על 40% מבין צופי הטלוויזיה בזמן השידור.

עם זאת, "המדרשה" הצליחה להשיג נתונים יפים, ואף גברה בכמה פרמטרים על הפרק הראשון של "כפולים". בסך-הכול צפו בסדרה בכיכובו של יהודה לוי 809 אלף צופים בכלל האוכלוסייה (לעומת 806 אלף בפרק הראשון של "כפולים"), והיא השיגה רייטינג של 25.6% במשקי-בית יהודיים.

סדרות דרמה, במיוחד מהזן שראינו השבוע, הן יקרות להפקה, ולכן יש צורך בנתונים גבוהים במיוחד על מנת לכסות על ההשקעה. מבחינה של אפקטיביות כלכלית, אין ספק כי התוכנית היעילה ביותר עבור רשת היא הדוקו-ריאליטי "מהפכה במטבח", שהגיעה השבוע לשיא מאז עלייתה של 28.8% (כמעט כמו "כפולים" היקרה פי כמה וכמה להפקה), ונתח צפייה מרשים של 42.2%.

בעבור קשת, אין ספק כי "בית-ספר למוסיקה" היא בעלת פוטנציאל הרווח הגדול יותר - היא משיגה נתונים, שמזכירים תוכניות ריאליטי יקרות כמו "אקס פקטור" או "הכוכב הבא", אבל עלותה זולה משמעותית.

בכל אופן, הצלחת תוכניות הדרמה השבוע מוכיחה כי הציבור הישראלי מעוניין לצפות בחומר מקורי, כל עוד הוא טוב ומעורר עניין, ויש מקום להמשיך להשקיע בז'אנר.

נציין כי בערוץ 10 לא משודרת כרגע דרמה מקורית (הקומדיה "לה פמיליה" תעלה במוצאי שבת השבוע), ואילו "התסריטאי" של סייד קשוע המשודרת בערוץ 1 עמדה השבוע על 2.6% - ירידה לעומת השבוע שעבר, אז השיגה על 3% צפייה.

רייטינג 1-11-15
 רייטינג 1-11-15