סוני משיקה סמארטפוני Z5 בישראל: יעלו 3,000-3,500 שקל

האקספריה Z5 פרימיום, שמחירו עדיין לא פורסם והוא יושק רק בסוף החודש, הוא הסמארטפון הראשון בעולם המגיע עם צג בגודל 5.5 אינץ' בעל רזולוציית 4K  וצפיפות פיקסלים גבוהה במיוחד ■ גם מצלמת הווידיאו של המכשיר תומכת בצילום ב-4K ■ החברה תשקיע 1.5 מיליון שקל בשיווק

חברת ברס אלקטרה, יבואנית סוני מובייל, הודיעה הבוקר (ב') על השקתה של סדרת הסמארטפונים אקספריה Z5 בישראל. הסדרה מורכבת משלושה דגמים, אשר שניים מהם מושקים היום בחנויות: Z5 קומפקט במחיר 3,000 שקל ו-Z5 ב-3,500 שקל. מחירו של הדגם השלישי - Z5 פרימיום - עדיין לא פורסם והוא יושק רק בסוף החודש. הסמארטפונים כוללים שנתיים אחריות.

הבשורה הגדולה של סוני היא באקספריה Z5 פרימיום - מדובר בסמארטפון הראשון בעולם המגיע עם צג בגודל 5.5 אינץ' בעל רזולוציית 4K (רוב סמארטפוני הדגל היום מגיעים עם צג ברזולוציית 2K) וצפיפות פיקסלים גבוהה במיוחד של 806ppi.

גם מצלמת הווידיאו של המכשיר תומכת בצילום ב-4K, מה שבאמת מאפשר ליהנות מהיכולת של המסך הזה. מצלמת הסטילס מגיעה עם חיישן חדש של סוני ברזולוציית 23 מגה פיקסל ועדשה מסדרת G עם מפתח צמצם f/2.0. זהו השדרוג המשמעותי הראשון של סוני במצלמה מאז השיקה את האקספריה Z1. המצלמה גם כוללת מיקוד אוטומטי, אשר אמור להיות מהיר במיוחד. לדברי סוני מדובר במהירות של 0.03 שניות - מהיר יותר ממצמוץ עין אנושית. הסמארטפון כולל מנגנון טביעת אצבע בכפתור ההפעלה הצידי.

המפרט של הפרימיום כולל מעבד סנפדרגון 810 של קוואלקום הפועל עם שני מעבדי 4 ליבות במהירות 1.5 ו-2 ג'יגה הרץ, זיכרון העבודה מגיע בנפח 3 ג'יגה ונפח האחסון הוא 32 ג'יגה כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. הסוללה בקיבולת גבוהה של 3430 מיליאמפר/שעה, כאשר לטענת סוני היא מחזיקה כיומיים עבודה (באמצעות תוכנה יעודית של החברה) וגם מאפשרת טעינה מהירה.

גרסת ה-Z5 הסטנדרטית כוללת מסך בגודל 5.2 אינץ' ברזולוציית Full HD עם צפיפות פיקסלים של 428ppi. החומרה עצמה דומה בין המכשירים. דגם אחר הוא Z5 קומפקט, זה כולל צג קטן יותר של 4.6 אינץ' ברזולוציית HD עם צפיפות פיקסלים של 323 פיקסלים. נתוני המעבד זהים, אבל זיכרון העבודה הוא 2 ג'יגה. כל המכשירים עמידים למים.

ברס אלקטרה תשקיע 1.5 מיליון שקל בקמפיין שיווקי, הכולל פרסום בטלוויזיה.