קרן ההון סיכון פיטנגו מגייסת 250 מיליון דולר לקרן צמיחה חדשה

קרן Pitango Growth תתמקד בהשקעה בחברות בוגרות ■ לפי הערכות, פיטנגו כבר גייסה קרוב לחצי מהסכום

פיטנגו/ צילום: יורם רשף
פיטנגו/ צילום: יורם רשף

קרן ההון סיכון פיטנגו משיקה קרן חדשה - Pitango Growth - אשר תתמקד בהשקעה בחברות בוגרות. הקרן תנסה לגייס כ-250 מיליון דולר. בשוק מעריכים כי פיטנגו כבר גייסה קרוב לחצי מהסכום, אך הקרן עצמה לא מוסרת נתונים לגבי היקף הסכום שגייסה. את הקרן יובילו צחי הלל ואהרון מנקובסקי והיא תפעל במקביל לקרן פיטנגו 6 אשר גייסה 270 מיליון דולר בשנת 2012 לטובת השקעה בסטארט-אפים צעירים יותר.

פיטנגו הוקמה בשנת 1993 וגייסה עד היום שש קרנות, לא כולל הקרן החדשה. לפי נתונים של מאגר המידע IVC הקרן גייסה הון של למעלה מ-2 מיליארד דולר והיא מושקעת כיום ב-61 חברות. כמו כן הייתה הקרן מעורבת ביותר מ-100 אקזיטים, בין השאר של אנוביט שנמכרה לאפל בשנת 2011 תמורת כ-400 מיליון דולר ובאקזיט האגדי של כרומטיס אשר נמכרה בשלהי ימי הבועה תמורת כ-4.7 מיליארד דולר. רוב חברות הפורטפוליו של הקרן פעילות בתחומי האינטרנט, מדעי החיים ו-IT.

במקביל להודעה על השקת הקרן החדשה מצרפת היום פיטנגו לשורותיה שותף חדש - פסקל קאני, זאת לאחר שהודיעה לפני שבוע בלבד על צירופם של שני שותפים אחרים - איתי הראל ואייל ניב. השותף החדש, קאני, הקים את קרן ההון סיכון C4 Ventures וכיהן בעבר בתפקיד בכיר באפל. בפיטנגו מציינים היום כי קאני מונה לתפקידו על ידי סטיב ג'ובס וזכה להצלחה משמעותית בתפקידו.

פסקל קאני אמר היום כי "החבירה לקרן המובילה בישראל היתה טבעית לאור רצוני לעזור לחברות בשלב צמיחה המבקשות להתרחב לשווקים הבינלאומיים. עבדתי רבות עם שותפי פיטנגו לאורך השנים, ואני מאמין בייחודיות התזמון והשותפות לבניית קרן מצליחה להשקעות בשלב צמיחה. זהו צעד טבעי שיאפשר ליזמים ומיזמים ישראלים להגיע מהר יותר לשווקי ארה"ב והעולם".

אהרון מנקובסקי, שותף מנהל בפיטנגו, הוסיף כי "יזמים ישראלים עברו להתמקד הרבה יותר בטווח הארוך ובבניית חברות גדולות, ואנו גם מאמינים שמספרן של חברות אלו ילך ויגדל מדי שנה. כמות המיזמים בשלב צמיחה שאנו רואים בתקופה זו היא גדולה, ואנו מצפים להשקיע ולעבוד בצמידות הן עם היזמים והן עם החברות על מנת לבנות חברות מובילות קטגוריה ברמה העולמית".

"אנו שמחים מאוד על הצטרפותו של פסקל לפיטנגו. ניסיונו העשיר, היכרותו המעמיקה עם השווקים הבינלאומיים ונוכחותו באירופה יוסיפו ערך משמעותי לתהליך הצמיחה של החברות שלנו" הוסיף מנקובסקי.

נציין, כי המהלך שעליו הודיעה היום פיטנגו הוא חלק מתהליך של שינוי מקיף ומעמיק שעוברת תעשיית ההיי-טק המקומית. בעוד שבעבר חברות צעירות מיהרו לחתור אל האקזיט, צומחות בישראל בשנים האחרונות חברות אשר מעסיקות מאות עובדים (בארץ ובעולם), רושמות הכנסות של עשרות מיליוני דולרים ובמקרים רבים גם מציגות רווח בשורה התחתונה. תעשיית ההון סיכון לא נותרה אדישה למגמה הזו ובחודשים האחרונים הוקמו מספר קרנות צמיחה אשר מתמקדות בחברות בוגרות.

רשימת הגופים אשר תרים אחר השקעות בחברות בוגרות כוללת את קרן JVP הירושלמית אשר גייסה קרן צמיחה בהיקף של 80 מיליון דולר לפני כחודשיים, את סינגולריטים של משה חוגג שגייסה קרן בהיקף של 30 מיליון דולר וגם את דדי פרלמוטר, הישראלי הבכיר ביותר באינטל לשעבר שמשתף פעולה עם רמי הדר ועם אלדד תמיר בקרן הצמיחה אקליפטוס.