"החתונה": מיצג חדש ביוזמת האמניות תמר כץ ועומר גולדמן

המציגים במיצג האמנותי "החתונה" הם חתן וכלה. הקהל מוזמן להשתתף

חתונה אמיתית, שבה משתתפים טל ויואל, חתן וכלה, תתקיים במתחם האמנות גבירול ביום חמישי, כחלק מאירועי האמנות והתרבות "רגע אחד". "החתונה" היא מיצג שיזמו האמניות תמר כץ ועומר גולדמן. השתיים יהפכו את רחבת מתחם גבירול (לשעבר מרכזת בזק) התעשייתית והמחוספסת לגן אירועים. האירוע: טל ויואל נישאים כדת וכדין. הערב החגיגי יכלול, כנהוג בחתונות, קבלת פנים וכיבוד שיוגש לאורחים, בר, DJ, מוזיקה חיה וטקס חופה וקידושין.

למה בעצם? אולי השאלה הנכונה היא למה לא. באמצעות המיצג המתערב בחיים האמיתיים, מעירות האמניות (ויחד עימן הזוג המאושר), על תרבות השיתוף הציבורי ותוכניות הריאליטי; על חוסר הפרטיות וההתמסרות הטוטאלית של אנשים לעריצות ה"פורמט" - בין אם מדובר בפורמט מסורתי כמו חתונה או בטרנדים חדשניים.

למעשה, כל חתונה היא סוג של מיצג. מופע מול קהל בשלל סגנונות עדתיים ודתיים, או חילוניים ומסוגננים. בהחלטה להציג חתונה כמיצג יש גם הערה מעניינת על תרבות חתונות הראווה הישראלית, כבמה להגשמת משאלות ולפריחת הפנטזיות הפרועות (והיקרות) של צעירים הבאים לסמן את הידוק יחסיהם והתחייבותם. בחתונה הזו יתפסו בני הזוג את תפקידיהם הידועים, ובעזרת פעילויות שונות יהפכו באי האירוע מקהל של צופים למשתתפים פעילים. לאחר הטקס יוזמנו האורחים לרחבת הריקודים ב"מועדון התחת", ששוכן במנהרת הכבלים לשעבר במרכזיית בזק לשעבר, שם ינגנו לייב Karma She (כרמל מיכאלי), דור ציפורי, ניב הדס ובנג'י לנפלט. שיהיה במזל.

לצד החתונה, תוצג תערוכה מעבודותיהן של האמניות שאשא דותן, תמר הירשפלד, רותי דה פריז, טל בראון ומיקה חזן בלום, היוצרות מיצב, פיסול ויצירות וידאו בהשראת ליל הכלולות וגרורותיו. התערוכה תימשך שבועיים לאחר ערב האירוע.

אבן גבירול 106-108 תל-אביב, יום חמישי 5.11 מ-19:30, הכניסה חופשית.