הבחירות בקק"ל: טענות לאי-סדרים, שוחד פוליטי ושיבוש הליכים

פעילים במפלגת העבודה: "שורת החלטות תמוהות מעלות חשד יותר מסביר למתן שוחד פוליטי, שיבוש הליכי בחירות והיעדר הליכים תקינים"

טענות לאי-סדרים, שוחד פוליטי ושיבוש הליכים בבחירות לראשות קק"ל: פעילים במפלגת העבודה שלחו הבוקר (ב') מכתב ליו"ר המפלגה, ח"כ יצחק הרצוג, בבקשה לקיים בירור בסיעת העבודה בעקבות חשדות ל"כרוניקה של אי-סדרים חמורים במפלגה", כפי שהגדירו זאת בפנייתם.

הפעילים, יוסי שאול, תמיר מנצור כרמל ואור קשת, כתבו כי "שורה של החלטות תמוהות מעלות חשד יותר מסביר למתן שוחד פוליטי, שיבוש הליכי בחירות והיעדר הליכים תקינים".

השלושה טוענים כי "אין מדובר באירוע חד-פעמי, כי אם במה שמסתבר כרצף החלטות שגויות, כשטובת הציבור לא עמדה בראש".

לטענתם, הבירור חייב לכלול בדיקה האם נעשה שיבוש מכוון של הליכי בחירת יו"ר קק"ל לטובת מועמד מסוים. לטענתם, "עולה חשד כי בוצעו מספר הטיות ששיבשו את הבחירות ומנעו בחירות הוגנות וישרות".

השלושה מנמקים את דבריהם ואומרים כי החלטתו של הרצוג להכריז על בחירות רק שבוע לפני כינוס הקונגרס הציוני מנעה מאנשים טובים להתמודד באופן שוויוני, כך שלמי שהיה קרוב להרצוג היה יתרון. בנוסף הם מציינים את הסירוב של הרצוג לפרסם את רשימת הצירים הזרים להם ניתן משקל של 6 קולות כל אחד אלא באיחור ניכר.

"למעשה, הגוף הבוחר במלואו היה ידוע רק ליו"ר קק"ל היוצא וליו"ר המפלגה", הם כותבים ופנים להרצוג: "כשהחלטת לתמוך בדני עטר, ביקשת מצירים זרים לתמוך בו. לכל אורך הדרך השתדלת למנוע נגישות לגוף הבוחר הזה ולהשתמש במידע לצרכיך - הסתרת מידע רשמי על אחד המועמדים. כל אלה איפשרו להטות את הבחירות לתוצאה הרצויה לך", נכתב.

השלושה מוסיפים כי אם לא ייערך בירור פנימי בסיעת המפלגה כבר השבוע, בכוונתם לפנות "לגורמי חקירה ובקורת חיצוניים".