להפועל ת"א חסר צרות? דני עמוס זכה בתביעה ויקבל כ-450 אלף ש'

בורר ההתאחדות לכדורגל קבע: המועדון לא שילם לשוער שעמד אצלו בין הקורות בעונה שעברה, שלא כדין - לא פחות משבע משכורות חודשיות

דני עמוס / צלם: שלומי יוסף
דני עמוס / צלם: שלומי יוסף

הפועל ת"א שקעה במחזור האחרון אל מתחת לקו האדום בטבלת ליגת העל, לאחר שהפסידה בדרבי העירוני למכבי ת"א 1-0; עדיין אין לה מאמן קבוע על הקווים, תפקיד אותו ממלא בימים אלו וואליד באדיר; כעת ממשיכות לנחות צרות על מתחם וולפסון: דני עמוס, לשעבר שוער המועדון - זכה לאחרונה בתביעה שהגיש נגד הקבוצה - שחויבה לשלם לו כ-370 אלף שקל, בתוספות 74 אלף שקל שכר טרחה לעורך דינו, יותר מ-9,000 שקל אגרות משפט, כמו גם ריבית והצמדה - ובסך הכל למעלה מ-450 אלף שקל.

עו"ד טל לביא, בורר ההתאחדות לכדורגל, קיבל את טענות עמוס לפיהן המועדון לא שילם לו, שלא כדין, שבע משכורות בסך ברוטו של 518.4 אלף שקל בעונת 2014/15. עם זאת, מהסכום הנ"ל קבע הבורר כי יש להפחית דמי אבטלה שקיבל עמוס במהלך התקופה, ובנוסף 25% נוספים בגין החלק בפרשה בו עמוס "אשם" - לא הודיע בכתב כי ניהל מו"מ עם קבוצה אחרת, ולא ניסה למזער את נזקיו האישיים ולמצוא קבוצה חלופית בהמשך העונה.

הפרשה החלה להתגלגל כשעמוס, 28, כיום בהפועל עכו - ביקש לעבור לראפיד בוקרשט במהלך חלון ההעברות של חודש ינואר 2015. הוא המריא לרומניה על מנת לקדם את העסקה, אך עוד לפני שזאתי בכלל הבשילה - הפועל ת"א כבר החתימה מחליף שיעמוד בין שערי הקורות במקומו (אפולה אדל). לבסוף עמוס לא הגיע לסיכום עם הקבוצה הרומנית, אך הפועל כבר החליטה "להתנער" מהחוזה של השוער, במה שהוביל אותו להגיש את התביעה הנ"ל.

אגב, בפסק הדין נחשף כי במקרה של מכירה לחו"ל, היו זכאיות הקבוצות שהחזיקו בזכויות כרטיס השחקן של עמוס - עירוני קרית שמונה (66%) והפועל (33%) לתשלום "שלא יפחת מ-2.4 מיליון שקל". אלא שמתוך כוונה של הפועל לצמצם עלויות, אז עדיין תחת ניהולו של איל ברקוביץ' - חתם עמוס בקיץ 2014 על הסכם חדש במסגרתו הוא מוכן לקצץ ב-25% בשכרו, בתמורה לביטול התמורה שתקבל הפועל מדמי העברה אפשריים שלו לחו"ל.