אנטרופי ממליצה למוסדיים לתמוך במיזוג מלאנוקס ואיזיצ'יפ

המלצת חברת הייעוץ הישראלית למוסדיים מצטרפת לתמיכתה של חברת הייעוץ האמריקאית ISS

איל וולדמן, ואלי פרוכטר / צילום: איל יצהר
איל וולדמן, ואלי פרוכטר / צילום: איל יצהר

עסקת מלאנוקס-איזיצ'יפ מקבלת רוח גבית נוספת, עם המלצה חיובית גם מצד אנטרופי, חברת הייעוץ הישראלית לגופים המוסדיים. כלכלני אנטרופי ממליצים לבעלי המניות של איזיצ'יפ לאשר את המיזוג עם מלאנוקס , באסיפת בעלי המניות שתתכנס ב-12 בנובמבר. לאישור העסקה נדרש רוב מיוחד של 75%. המלצת אנטרופי מצטרפת להמלצת חברת הייעוץ האמריקאית ISS, שגם היא תומכת בעסקת מלאנוקס.

מלאנוקס, בניהולו של איל וולדמן, הודיעה על כוונתה לרכוש את איזיצ'יפ שבניהולו של אלי פרוכטר, בעסקה של 811 מיליון דולר. שתי החברות עוסקות בתחום ציוד התקשורת.

באנטרופי מציינים שהמו"מ החל לאחר שאיזיצ'יפ הודיעה כי היא עלולה לאבד לקוח משמעותי, סיסקו, שמהווה 35% מהכנסותיה, משום שסיסקו החליטה לפתח מעבד עצמאי לדור הבא של מוצריה. בעקבות זאת איבדה איזיצ'יפ רבע משוויה, והגיעה לכ-15 דולר (לעומת 25.5 דולר בעסקת המכירה למלאנוקס).

לדברי כלכלני אנטרופי, הרציונל לעסקה הוא קיום לקוחות סינרגטיים בתחומי הפעילות. הם מוסיפים שלאיזיצ'יפ יש אפשרות לבטל את העסקה, אם תתקבל הצעת רכש גבוהה יותר מחברה אחרת, ובכפוף לקנס של 28.4 מיליון דולר. נתון נוסף שכלכלני אנטרופי מדגישים הוא שלבכירי איזיצ'יפ אין "מצנח זהב", ולפיכך אין חשש שמנכ"ל החברה (המחזיק גם 2% מהמניות) או בכיריה פעלו מאינטרס זר, שאינו דומה לשל שאר בעלי המניות.

"אנו סבורים כי זהות האינטרסים עם מנכ"ל החברה, שהנו גם בעל המניות (הפרטי) הגדול ביותר, וכן העובדה כי העסקה בוצעה במחיר הגבוה מהמחיר שבו נסחרה בשוק במועד ההצעה, ואי-הצעה גבוהה יותר עד כה מאף מתחרה - מהווה אינדיקציה לכך שהמחיר שמציעה מלאנוקס מיטיב עם כלל בעלי מניות איזיצ'יפ", נכתב בחוה"ד.

אנטרופי ממליצה להתנגד למינוי שני הדירקטורים שהוצעו על-ידי בעלת מניות המיעוט באיזיצ'יפ, קרן Raging Capital, שמתנגדת לעסקת מלאנוקס. באנטרופי סבורים שהמועמדים של רייג'ינג הם בעלי השכלה וניסיון ראויים, אך "מדובר בדירקטורים המועמדים מטעם קרן גידור שפרסמה התנגדות לעסקת המיזוג שלגביה המלצתנו היא לתמוך; נוסף על כך, לפי דיווחי החברה, לקרן פוזיציה המאפשרת לה ליהנות גם מירידה במחיר המניה, מה שמייצר ניגוד עניינים ביחס לאינטרס של בעלי המניות ה'טהורים' בחברה".