חזית חדשה במלחמת אדידס-נייקי: המירוץ אחרי וויין רוני

שחקנה של מנצ'סטר יונייטד מקבל כיום כמיליון ליש"ט בשנה מנייקי, ולמרות היכולת החלשה שלו - באנגליה מדווחים כי אדידס עשויה לנסות "לגנוב" אותו עם הצעה אטרקטיבית הרבה יותר

וויין רוני, מנצ'סטר יונייטד, פרמיירליג / צלם: רויטרס
וויין רוני, מנצ'סטר יונייטד, פרמיירליג / צלם: רויטרס

וויין רוני אמנם נמצא בשלב לא נעים בקריירה שלו מבחינה מקצועית, עם יכולת על כר הדשא שהולכת ודועכת ושני שערים בלבד שכבש ב-10 משחקי פרמיירליג. ובכל זאת, שחקנה של מנצ'סטר יונייטד עדיין נחשב למותג אטרקטיבי, ויעיד על כך הסיפור הבא: אדידס מעוניינת להפוך אותו לאחד הפרזנטורים הבולטים שלה, ולהגיש לחלוץ הצעה שתפתה אותו לעזוב את נייקי, איתה הוא נמצא בקשר ארוך טווח (מאז 2003) השווה לו כיום הכנסות של מיליון ליש"ט בעונה.

על-פי הפרסומים בתקשורת האנגלית, אדידס הגרמנית מעוניינת להחתים את רוני, על מנת לייצר סינרגיה טובה יותר להסכם החסות הענק שלה עם יונייטד, שנכנס לתוקף בקיץ האחרון ואמור להכניס למועדון כ-750 מיליון ליש"ט ב-10 השנים הקרובות.

ההכנסות השנתיות של רוני, 30, מכלל ההסכמים המסחריים שלו - מוערכות כיום ב-4.5 מיליון ליש"ט בשנה. על-פי הדיווחים, אדידס מוכנה לשלם לו סכומים קרובים לאלו שהיא מעניקה לאחד הפרזנטורים היקרים ביותר שלה מתחום הכדורגל - כוכב ריאל מדריד גארת בייל (כ-5.5 מיליון ליש"ט בשנה). גם ליונל מסי, מנואל נוייר ומסוט אוזיל הם בין השמות הגדולים שמפרסמים את אדידס.