עוזב את הנטס? פרוחורוב רכש ארנה שתשמש את קבוצת ליגת הפיתוח

המיליארדר הרוסי מגדיל את פורטפוליו אחזקות הספורט שלו עם רכישת ה"נסאו קוליסאום" בשכונת לונג איילנד; האולם צפוי להיות המגרש הביתי של קבוצת ה-NBDL החדשה שתקום בעונת 2016/17

מיכאיל פרוחורוב / צילום: בלומברג
מיכאיל פרוחורוב / צילום: בלומברג

אחרי שורה של פרסומים בתקשורת לפיהם מיכאיל פרוחורוב בוחן את האפשרות למכירת השליטה בקבוצת ה-NBA ברוקלין נטס, נראה כי המיליארדר הרוסי לא מתכוון ללכת לשום מקום. 

ה"ניו יורק דיילי" מפרסם כי פרוחורוב הוסיף לפורטפוליו האחזקות שלו גם את ה"נסאו קוליסאום" - האולם שיושב בלונג איילנד שבניו יורק. פרוחורוב רכש 85% מהזכויות באולם מידיו של ברוס רטנר, שיישאר עם 15% הנותרים.

מדובר באולם ששימש את ניו ג'רזי נטס בשנות השבעים, ועד לאחרונה היה האולם הביתי של קבוצת ה-NHL ניו יורק איילנדרס. ההתחייבות של פרוחורוב במסגרת הרכישה היא להוציא לדרך את תוכניות השיפוץ של האולם, שמוערכות ביותר מ-100 מיליון דולר, ואמורות להסתיים ב-2017. 

פרוחורוב, שמחזיק גם בברוקלין נטס ו-45% מה"ברקליס ארינה" של הנטס, צפוי להכניס לתוך ה"נסאו קוליסיאום" את קבוצת ה-NBDL (קבוצת ליגת הפיתוח) החדשה של הנטס שאמורה להצטרף לליגת הפיתוח ב-2016/17.

פרוחורוב הפך בשנת 2009 לבעלים הזר הראשון שרוכש קבוצת NBA, כשרכש את הנטס (אז עדיין ניו ג'רזי נטס) מידיו של ברוס רטנר. בחודש שעבר פורסם כי פרוחורוב אף מעוניין לרכוש מידיו של רטנר את יתרת האחזקות - 55% הנותרים ב"ברקליס ארנה" ו-20% הנותרים בברוקלין נטס - ולהפוך לבעל האחזקות הבלעדי בקבוצה ובאולם החדיש.