מנהל קרן גידור: הבועה של הפד תתפוצץ וזה ייגמר רע

טנלי דרוקנמילר, מנהל חברת  Duquesne Capital , ביקר בחריפות אתמול בכנס כלכלי בניו-יורק את מדיניות הפד בשנים האחרונות וטען בין היתר כי היא גרמה למשקיעים לקחת סיכונים מיותרים, לחברות להתנהג באופן מוזר והגדילה את אי השוויון בארה"ב 

בועה כלכלית/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
בועה כלכלית/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
בעוד השאלה המרכזית שמעסיקה את המשקיעים כיום היא מתי הפד ישנה כיוון ויעלה את הריביות, מנהל קרנות הגידור סטנלי דרוקנמילר סבור שהבנק המרכזי של ארה"ב יצר בועה שתתפוצץ בשלב כזה או אחר.
נזכיר, בשנים האחרונות הפד השיק 3 סבבים של תוכניות להקלה כמותית שהקפיצו את המאזן שלו ל-4.5 טריליון דולר. במקביל הוא חתך את הריביות לרמה אפסית. דרוקנמילר, מנהל חברת Duquesne Capital, טוען כי הפד יצר בועה באמצעות המדיניות המתמשכת שהוא נקט.
דרוקנמילר אומנם מעריך כי הסבב הראשון של התוכנית להקלה כמותית היה הכרחי כדי לחלץ את המשק מהמשבר, שבשיאו זינק שיעור האבטלה בארה"ב ל-10%, אך באותה נשימה מציין כי המשך המדיניות הזו הייתה מיותרת ויצרה בועה פיננסית בשווקים.
"הסיבה לכך שאני חושב שזה יסתיים רע בשלב זה או אחר היא משום שהפד - במשך 6 שנים נקט במדיניות ריבית אפסית והקלה כמותית - הוביל את המשקיעים לקחת סיכונים גבוהים וגרם לממשלות בשווקים המתעוררים לפעול באופן שבו הן לא היו יכולות לפעול אף פעם", טען דרוקנמילר בוועידה כלכלית שהתקיימה אתמול בניו-יורק. הוא הוסיף עוד כי המדיניות של הפד הובילה חברות ותאיגידים רבים להתנהג באופן מוזר ולבצע רכישה עצמית של מניותיהם בהיקפים גבוהים מאוד.
דרוקנמילר טען בנוסף כי המדיניות של הפד תרמה לאי השיוויון במדינה, משום שדאגה יותר לבעלי ההון ואיפשר להם להגדיל את הנכסים ולהתעשר עוד יותר.