גיל שרון יקבל 200 א' ש' בחודש בדסק"ש ומניות ב-44 מיליון שקל

עלות ההעסקה השנתית של שרון בדסק"ש תעמוד על 14.2 מיליון שקל ■ עיקרה: הקצאה של 1.8% ממניות דסק"ש וכן מניות סלקום ושופרסל

גיל שרון / צילום: יונתן בלום
גיל שרון / צילום: יונתן בלום

הדירקטוריון של חברת ההחזקות דיסקונט השקעות (דסק"ש) אישר אמש (ד') למנכ"ל הנכנס, גיל שרון, חבילת תגמול מפנקת בעלות של 14.2 מיליון שקל בשנה. עקב כך תידרש החברה לאשר באסיפת בעלי המניות תיקונים במדיניות שכר הבכירים שלה.

שרון, שמסיים בעוד שלושה חודשים עשור בתפקיד מנכ"ל פלאפון, יזכה בדסק"ש למשכורת (ברוטו) של 200 אלף שקל בחודש, שתוצמד למדד המחירים לצרכן. זאת, לצד החזר הוצאות עסקיות והפרשות לקרן השתלמות, פנסיה ולביטוח אובדן כושר עבודה. כמו כן, תעמיד החברה למנכ"ל החדש רכב מסוג פולקסווגן טוארג שמחירו כ-450 אלף שקל (לפי אתר היבואן), ותישא בכל ההוצאות הכרוכות ברכב (למעט מס בגין שווי השימוש).

בנוסף לכך, יזכה המנכ"ל הטרי גם לבונוס שנתי שיותנה בעמידה ביעדים, וכן לגמול הוני מהותי. בגין עמידה במלוא היעדים שיציב לו הדירקטוריון, יעמוד הבונוס השנתי על 12 משכורות ברוטו, קרי 2.4 מיליון שקל, כאשר ביצועים עודפים בגובה של 20% מעל היעדים שנקבעו, יעלו את המענק השנתי עד ל-3.2 מיליון שקל (שווה ל-12 עלויות שכר חודשיות).

אולם הדובדבן שבקצפת הוא דווקא החלק ההוני בתגמול, במסגרתו יקבל שרון במהלך חמש השנים הקרובות הקצאה של 1.8% ממניות דסק"ש, וכן מניות של החברות הבנות סלקום ושופרסל שבידיה (0.6% מכל אחת מהן). שווי השוק של המניות שיוקצו עומד כיום על כ-44 מיליון שקל, כאשר זכותו של המנכ"ל החדש למניות תבשיל ב-20 מנות רבעוניות שוות.

שכר בסיס כמו שקיבל בפלאפון

שרון, יש להדגיש, הוא המינוי המשמעותי הראשון שביצע אדוארדו אלשטיין מאז שהפך לאחרונה לבעל שליטה יחיד בקבוצת אי.די.בי (החברה האם של דסק"ש). אלשטיין מייעד לשרון גם את תפקידי יו"ר שופרסל ויו"ר סלקום, ומקורביו ציינו היום בתגובה לנתונים כי השכר נקבע בשל ריבוי התפקידים, וכי בעל השליטה נוהג לתגמל במניות גם מנכ"לים של חברות בשליטתו הפועלות בחו"ל. עוד טענו המקורבים כי שכר ברוטו של 200 אלף שקל בחודש זהה לזה שקיבל שרון בפלאפון.

מדיניות השכר תשונה בהתאם

כאמור, בעקבות המינוי נדרשת דסק"ש לבצע תיקונים במדיניות השכר שלה. כך למשל, במקום לקבוע כי השכר הקבוע של נושאי המשרה לא יעלה על האחוזון ה-75 בקבוצת חברות ההשוואה שתיבחרנה על ידי ועדת התגמול, נקבע כעת כי השכר הקבוע של המנכ"ל לא יעלה על 200 אלף שקל ברוטו. שכרם של נושאי המשרה האחרים לא יעלה על 120 אלף שקל בחודש ברוטו.

עוד כולל השינוי במדיניות השכר, שנעשה כדי להתאימה להסכם שנקבע עם שרון, הצעה כי במקרה שהמנכ"ל יבקש לסיים את תפקידו, הדבר ייעשה בהודעה מוקדמת של שלושה חודשים, אולם אם יפוטר על ידי החברה, הוא יהיה זכאי לתשלום של תשעה חודשי שכר. בנוגע למדיניות המענקים, נקבע כי הבונוס יהיה תלוי מבחנים כמותיים, ובנוסף יותנה בכך שמחיר מניית דסק"ש לא יירד מתחת ל-15% בשנה הראשונה, ולא יירד מתחת ל-30% בשנה השנייה והשלישית.

דסק"ש מציינת כי ועדת התגמול והדירקטוריון בחנו את נתוני התגמול אצל חברות דומות, והגיעו למסקנה כי על אף שהתגמול שניתן למנכ"ל החדש גבוה ביחס למקובל בחברות דומות, הרי שמדובר בתגמול ראוי, לאור כישוריו של שרון ומצב החברה והאתגרים שבפניה.