הפלסטינים: ישראל קוצרת איברים מאנשינו; ישראל: עלילת דם

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, מגיב בחריפות על טענת הנציג הפסלטיני בארגון, ריאד מנסור, שלפיה גוויות פלסטינים שנהרגו מאש צה"ל הוחזרו כרותת איברים ■ דנון: "נחשף הפרצוף האנטישמי האמיתי של של הנציג הפלסטיני"

דני דנון  שגריר ישראל באום / צילום: רויטרס
דני דנון שגריר ישראל באום / צילום: רויטרס

"עלילת דם" - כך מגדיר שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, את טענת הנציג הפלסטיני בארגון, ריאד מנסור, שלפיה קוצרת ישראל איברים מגוויות של פלסטינים שנהרגו מאש כוחות הביטחון הישראליים ושהוחזרו לאחר מכן למשפחותיהם.

במכתב לנשיא התורן של מועצת הביטחון באו"ם, מתיו רייקרופט, מבריטניה, טוען מנסור: "לאחר שהוחזרו גופות פלסטינים שנהרגו ע"י כוחות הכיבוש עד סוף אוקטובר, ובעקבות בדיקות רפואיות, נמסר שהגופות הוחזרו ללא קרנית העין וללא איברים אחרים". לדבריו, הדיווחים האלה מאששים "דוחות קודמים על קצירת איברים".

"המצב באזור רחוק מרגיעה", כתב מנסור. "הוא נותר בלתי יציב בגלל התעקשות ישראל להפעיל כוח אלים ולנקוט צעדים מדכאים".

בתגובה, פנה השגריר דנון למזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, בדרישה לגנות את מנסור על טענת הכזב שלו. "עלילות הדם שרקח הנציג הפלסטיני חושפות את פרצופו האנטישמי האמיתי", אומר השגריר.

"האו"ם אמור להיות גוף שמוקיע את הגזענות והאנטישמיות ולכן על מזכ"ל האו"ם לגנות באופן מוחלט את דברי ההסתה של הנציג הפלסטיני ולהוציא את האנטישמיות אל מחוץ למסדרונות האו"ם", כתב דנון. "אני קורא לך להתנער מההאשמה הזדונית הזו ולגנות את ההסתה התמשכת של המנהיגים הפלסטינים".