אנליסט על רכישת גולן: מניות הסלולר עשויות לזנק ב-30%

הלמן-אלדובי: המחירים יחלו לעלות מוקדם מהצפוי אם העסקה תאושר, אך כלל לא בטוח שהיא תאושר

מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב
מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב

מניות הסלולר עשויות לזנק עד 30% בעקבות רכישת גולן טלקום ע"י סלקום , עסקה שעלולה להעלות את המחירים בשוק הסלולר - כך מעריכים אנליסטים בהלמן-אלדובי.

"סלקום הייתה הבחירה ההגיונית, לאור הקלות התפעולית בהעברת פעילות גולן אליה (לאור רכיבת גולן על הרשת שלה) והחוב המשמעותי של גולן כלפיה", כותבים האנליסטים. "למרות שסלקום צפויה להרוויח מהמהלך, במידה ותצליח לשמר את מנויי גולן (משימה לא פשוטה לאור פרופיל הלקוחות הללו) הרווח האמיתי יתחלק בין כל החברות אשר יישארו בשוק. גולן היה יצרן התחרות העיקרי בשנים האחרונות והיעלמותו מהמפה צפויה להקטין את הלחץ התחרותי בענף".

בהלמן-אלדובי מעריכים כי ההכנסה הממוצעת פר משתמש (ARPU), שהייתה אמורה לפי ההערכות לעלות מסוף 2016, תחל לזחול מעלה עתיד הנראה לעין. להערכתם, עלייה של 10 שקלים בחודש ב-ARPU "בטווח הארוך תוביל לעלייה של כ-30% בשווי החברות".

יחד עם זאת, בהלמן-אלדובי מדגישים כי "הוודאות של השלמת העסקה איננה גבוהה בשלב זה. כפי שפורסם בעבר, הממונה על ההגבלים יתנגד למכירת גולן לאחת משלוש השחקניות הגדולות וללא אפשרות של קריסה אימננטית בגולן איננו רואים סיבה שישנה את דעתו".