עסקת גולן-סלקום תשאיר אותנו עם שלושה בריוני סלולר ו... הוט

אם יישארו כאן 4 חברות סלולר, לכולן היסטוריה גרועה במחיר ושירות ■ לצרכן תישאר אלטרנטיבה טובה אחת - מנחשים מי, נכון? ■ האם עומדים לחלוף מעולמנו הימים בהם יכולנו לבחור לנטוש חברה שמתעללת בנו? ■ ניתוח

סלולר / צילום: רויטרס
סלולר / צילום: רויטרס

לצרכני הסלולר יש סיבה טובה לדאוג, ולא רק בגלל עליית המחירים שהם עלולים לחוש בקרוב מאוד בכיס. אחד התסמינים הכואבים ביותר של היעדר התחרות בשוק הסלולר הייתה ההתנהלות הבריונית של פלאפון, אורנג' וסלקום כלפי לקוחותיהן - החוזים הדרקוניים, דחיפתם של שירותים מיותרים בתשלום מופקע, שירות גרוע במסווה של מוקדי שירות נוצצים והפתעות יקרות בחשבון.

לכן, הצלחתה העצומה של רפורמת הסלולר לא נבעה רק מהורדת המחיר, שחסכה לכל בית בישראל מאות ואפילו אלפי שקלים בחודש; הצלחתה הייתה בשינוי יחסי הכוחות בין החברות לצרכנים, כך שהצרכנים יכולים היו לבחור לנטוש חברה שמתעללת בהם - לא רק מבחינת תעריפים אלא מבחינת שירות - ולעבור לחברה מתחרה שמספקת להם חוזה פשוט ולא עובדת עליהם בעיניים.

אם יישארו רק 4 חברות סלולר, כאשר על ההתנהלות של 3 החברות הוותיקות אין צורך להכביר מילים, ואילו השחקנית הרביעית היא הוט שסוחבת אחריה את תדמית השירות הגרועה ביותר בתולדות שוק התקשורת המקומי - הרי שלצרכנים אין ולו סיבה אחת להיות אופטימיים. פרק הזמן שבין פרוץ הרפורמה למות הרפורמה עלול להירשם בספר דברי הימים כתקופה היחידה שבה נהנו הלקוחות הישראלים מיכולת מיקוח מול החברות.

חלופה אחת וכמעט יחידה נותרה בידי לקוחות הסלולר שאינם רוצים לתרום את כספם לאחת החברות הגדולות. לחלופה הזאת קוראים רמי לוי. אותו לוי, להזכירכם, השיק את החברה שלו ימים ספורים לפני גולן טלקום ובא עם בשורת מחיר וחבילה ללא אותיות קטנות. מיד אחריו שבר גולן את השוק וגנב את ללוי מתחת לרגליים את תואר אביר צרכני הסלולר, אך לזכותו של לוי ייאמר כי לאורך כל הדרך הוא מקפיד לשמור על מחירים נמוכים ונהנה מנתוני גיוס חיוביים באופן עקבי.

כעת הוא יצטרך להוכיח שבניגוד למיכאל גולן מלא ההבטחות - הוא, רמי לוי, לא נוטש את הזירה.