שטייניץ: "גל הטרור הזה יצא לדרך בגלל ההסתה של אבו מאזן"

שר האנרגיה באירוע "שבת תרבות": "אני שלם עם מתווה הגז, והוא טוב למדינת ישראל ולאזרחיה"

יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור
יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, דיבר היום (ש') באירוע שבת תרבות בנס-ציונה, ואמר כי "אנחנו חווים גל טרור אכזרי. לממשלה אין פתרון קסם, אך בהחלט יש צעדים שנעשים. גל הטרור הזה יצא לדרך, במידה רבה מאוד, בגלל ההסתה של אבו מאזן, ואי-אפשר לשחרר אותו מאחריות לטרור הזה. יש חינוך של דור שלם מגיל גן לשנאת היהודים ולהשמדת מדינת ישראל. זה בלתי נסלח. שמישהו מסית להשמדתך ורוצה לשמור על זה במינון מסוים, זה לא משחרר אותו מאחריות.

"אבו מאזן עדיין לא הוכיח שהוא פרטנר לשלום, והדבר המהותי הוא הפסקת ההסתה. אין ממשלה בישראל שהצליחה לסיים את הסכסוך. זו המציאות במזה"ת, ולשום ממשלה אין פתרון קסם, לא לממשלות ימין ולא לממשלות שמאל".

בהתייחסו להסתה בחברה אמר שטייניץ, כי "הוויכוח בין השמאל לימין לא צריך להיות מסית. יש הסתה חמורה והתלהמות משני הצדדים, וזה מזיק למרקם החברתי שלנו. אני מגנה זאת מכל וכל. הלוואי והיינו מרסנים את עצמנו גם בציבור וגם בכנסת. השיח הופך לאלים יותר וגם שטחי".

לקראת נסיעתו של ראש הממשלה לוושינגטון, אמר השר שטייניץ, כי "יש אוזן קשבת. אחרי נסיעתי ונסיעת שר הביטחון לארה"ב שהיו חיוביות, אני מניח שכך גם תהיה נסיעת רה"מ".

בהתייחסו למתווה הגז אמר, כי "לאחר שנים של עיכובים, הצלחנו לגבש את מתווה הגז. אני שלם עם המתווה והוא טוב למדינת ישראל ולאזרחיה. זה טוב וחשוב שאנחנו נעים קדימה. המאמץ הגדול עכשיו הוא לעודד חברות בינלאומיות בינוניות וגדולות להגיע ולהשקיע ב'כריש' וב'תנין', וגם לחפש שדות גז ונפט נוספים. אם המהלך הזה יצליח, יש סיכוי לגלות עוד גז ונפט, להגדיל את ההכנסות ואת הביטחון האנרגטי".

בנוגע לחברת החשמל אמר שטייניץ, כי כבר בשבוע הבא יקיים דיון בהשתתפות כל הגורמים המקצועיים בכדי לבחון את הנעת הרפורמה בחברת החשמל. "יש מה לתקן ולייעל, וכבר החלה הפרטה בייצור החשמל. רפורמה נוספת, שהתחלנו בה כבר לפני 4 חודשים ואושרה לקראת קריאה שנייה ושלישית, היא הקמתה של רשות חשמל חדשה. לאחר שנים בהן משק החשמל היה תקוע, ורשות החשמל ומינהל החשמל שיתקו אחד את השני, אנחנו מניעים מהלך חשוב זה".