בעקבות דוח התעסוקה: הדולר היציג עלה 0.7% ל-3.913 שקלים

דוח התעסוקה שפורסם ביום שישי בארה"ב ניפץ את התחזיות והעלה את הסיכוי להעלאת ריביות בדצמבר ■ האירו היציג נחלש בכ-0.2% ונקבע ב-4.2204 שקלים ■ "כל עוד הדולר-שקל מעל 3.90 נראה כי הפנים למעלה"

אירו, דולר  מט"ח / צילום: רויטרס
אירו, דולר מט"ח / צילום: רויטרס

השקל נסחר היום (ב') במגמה מעורבת מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג התחזק מול המטבע המקומי בכ-0.7% ונקבע ב-3.913 שקלים. האירו היציג, מנגד, נחלש בכ-0.2% ונקבע ב-4.2204 שקלים. בעולם, הדולר מתחזק מול סל המטבעות ונסחר מול האירו בעלייה של כ-0.4% ל-1.0775 דולרים לאירו. 

ההתחזקות של הדולר בעולם מגיעה לאחר שבסוף השבוע פורסמו נתוני התעסוקה בארה"ב, שניפצו את התחזיות והצביעו על תוספת של יותר מ-270 אלף משרות באוקטובר, הרבה מעל התחזיות בשוק. במקביל, שיעור האבטלה ירד ל-5%, הרמה הנמוכה ביותר מאז 2008. בעקבות הנתונים החיוביים, השווקים מתמחרים כעת את הסיכוי להעלאת ריביות בדצמבר ב- 70%.

מדד הדולר, שעוקב אחר סל של 6 מטבעות מרכזיים, מטפס כעת ב-0.1% לרמה של 99.256, הרמה הגובהה ביותר מאז אפריל. "התמיכה המשמעותית היא סביב 98, אך בשל התחזיות לפיהן הבנק המרכזי האירופי ינקוט בהקלה מוניטארית נוספת לפני שהפד יעלה את הריביות, סביר להניח שמדד הדולר יירד בטווח הקצר", כך כותבים בסקירה שפרסמו אסטרטגים בתחום המט"ח בחברת Brown Brothers Harriman.

 

ב- FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל מזנק מעלה ונסחר בסוף השבוע מעל 3.925, הרמה הגבוהה ביותר מאז חודש ספטמבר, וזאת על רקע נתוני התעסוקה המצוינים שפורסמו בשישי האחרון בארצות הברית והזינו את הציפיות כי הפד יעלה ריבית כבר בדצמבר. אם הנתונים של החודש הקרוב, ודוח התעסוקה של דצמבר, לא יפגמו בתמונה הזו, נראה כי יהיה בכך עיתוי טוב עבור הפד לבצע העלאת ריבית. אם הפד יבחר שלא לבצע העלאת ריבית חרף הנתונים יהיה בכך כדי לפגוע באמון של השוק בדברי בכירי הפד. לאור הזינוק בציפיות הריבית, נראה כי גם השבוע יעקבו בשוק מקרוב אחר הנתונים בארצות הברית. ייתכן בהחלט שנראה בתחילת השבוע תיקון מסוים של הדולר, ואולם כל עוד הדולר-שקל מעל 3.90 נראה כי הפנים למעלה - כאשר היעד המשמעותי הבא הוא 3.94".