איך אפשר לטוס לבודפשט בפחות מ-500 שקל?

חברת ריינאייר משווקת טיסות במחירים נמוכים במיוחד משדה התעופה עובדה

גם אם בודפשט לא הייתה עד עכשיו על מפת היעדים שלכם, נראה כי במחיר המצחיק שבו ניתן לרכוש כעת כרטיס טיסה לטיסות הממריאות משדה התעופה בעובדה שליד אילת, המצב עומד להשתנות. מדובר בכרטיס טיסה בכ-10 אירו, שהם כ-42 שקל בלבד, לכיוון אחד ו-15 אירו (כ-63 שקל) למזוודה.

את המחיר הזה, מחיר של בושם בג'יימס ריצ'רדסון בטרמינל 3 בנתב"ג, מציעה חברת הלואו קוסט האירית ריינאייר, שהחלה להפעיל בשבוע האחרון טיסות לעובדה מבודפשט, קרקוב שבפולין ומקובנה, העיר השנייה בגדולה בליטא.

הבעיה היא שלא בטוח שתצליחו למצוא כרטיס טיסה בכיוון השני, בחזרה לעובדה. מבדיקה שערכנו הבוקר מצאנו בעיה בגמישות בתאריכי חזרה ארצה.

המחירים הנמוכים בהלוך מתאפשרים הודות לכל אותם תיירים המגיעים בעידוד ובסבסוד משרד התיירות הישראלי לנופש בעיר אילת, ומותירים את הטיסות חזרה ליעדים האמורים ריקות. המחירים נחתכים כי מישהו צריך למלא את מקומם. הבעיה היא כאמור בטיסות חזור.

לדברי דיוויד אובריין, מנכ"ל ריינאייר, החברה צפויה להטיס במהלך החורף לעובדה כ-40,000 תיירים. אגב, החברה מקבלת ממשרד התיירות על כל תייר שהיא מטיסה ארצה סבסוד של 45 אירו, והתייר מקבל עם הגעתו לעובדה שי הכולל קרם ידיים של AHAVA ושוקולד.

מי שמוכן לאופרציה הסבוכה הזו, יכול לחסוך מאות דולרים. כך למשל, טיסה לבודפשט היוצאת מעובדה ב-23 בדצמבר וחוזרת לעובדה ב-31 בדצמבר, ערב הסילבסטר, עולה עם ריינאייר 80 אירו (כ-337 שקל) הלוך ושוב כולל כבודה לנוסע. אם משווים את זה לטיסה מנתב"ג בתאריכים דומים עם up, מותג הלואו קוסט של אל-על, שעולה 170 דולר (כ-666 שקל) - הרי שמדובר בחיסכון של כ-330 שקל. מי שירצה לחגוג את הכריסמס החל ב-24 בדצמבר בעיר קרקוב ישלם 30 אירו לכיוון אחד ובסך-הכול 60 אירו, שהם כ-253 שקל.

אגב, מלבד ריינאייר צפויות לנחות בחודשים הקרובים בעובדה גם חברות התעופה מונרך ופגסוס. בסך-הכול, בשדה התעופה עובדה יתקיימו 22 טיסות שבועיות ליעדים שונים באירופה, בהם איסטנבול, קופנהגן, לונדון ועוד.