העלאת ריבית בדצמבר? המסחר בוול סטריט ננעל בירידות

התחזיות מדברות על סיכוי של 70% להעלאת ריבית כבר בחודש דצמבר ■ יו"ר הפד בבוסטון: עדיף להעלות את הריבית בהקדם ■ סין: הייצוא ירד באוקטובר ב-6.9% והייבוא נפל ב-18.8% ■ עונת הדוחות לרבעון השלישי נמשכת

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים, כשברקע עדיין דוח התעסוקה החזק שהגביר את הציפיות להעלאת ריבית בארה"ב בדצמבר. באירופה המסחר ננעל בירידות וגם באסיה המדדים נטו לרדת בסיום הבוקר.

היום לא פורסמו נתוני מאקרו מהותיים, והמשקיעים ממשיכים להתרכז בציפיות להעלאת ריבית. כעת התחזיות מדברות על סיכוי של 70% להעלאת ריבית כבר בחודש דצמבר.

מה שהגביר את התחזיות הוא דוח התעסוקה לאוקטובר שהצביע על יצירת 271 אלף משרות חדשות, לעומת הצפי המוקדם ל-179 אלף משרות לאחר הוספה של 137 אלף משרות בלבד בספטמבר.

שיעור האבטלה ירד ל-5% לעומת הצפי כי יישאר ללא שינוי על 5.1%. שוק העבודה נמצא כעת במצב המוגדר על ידי הפד כ"תעסוקה מלאה" - שיעור האבטלה נמצא ברמה הנמוכה ביותר מאז אפריל 2008.

יו"ר הפד בבוסטון, אריק רוזנגרן, פתוח גם הוא להעלאת ריבית בדצמבר. בנאום שנשא ברוד איילנד, רוזנגרן אמר כי העלאה בדצמבר היא מתאימה כל עוד הכלכלה תמשיך במגמת שיפור, כפי שהוא צופה. לדבריו, עדיף להתחיל להעלות את הריבית בהקדם מאשר לחכות עם ההעלאה ואז להעלות את שיעורה באופן תכוף.

בסין פורסם כי הייצוא ירד באוקטובר ב-6.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בעוד הייבוא נפל ב-18.8%. שני הנתונים היו גרועים מהתחזיות.

בזירת הדוחות הכספיים, בין המדווחות היום Dish Network (סימול DISH), חברת Priceline Group (סימול PCLN), וכן Sotheby’s (סימול BID). לאחר הנעילה תדווח חברת Hertz Global Holdings (סימול HTZ).

 

ברקשייר האתאווי דיווחה ביום שבת על זינוק של פי 2 ברווחים ברבעון השלישי.