רומן אברמוביץ' שילם 70.8 מיליון ליש"ט למאמנים כדי שלא יעבדו אצלו

מאברם גרנט שקיבל פיצויים בסך 5.5 מיליון ליש"ט, ועד מוריניו שנהנה בקדנציה הקודמת שלו בסטמפורד ברידג' מ-18 מיליון ליש"ט: כמה קיבלו כל מפוטריו של האוליגרך מצ'לסי

אברם גרנט, ז'וזה מוריניו, קרלו אנצ'לוטי / צילומים: רויטרס
אברם גרנט, ז'וזה מוריניו, קרלו אנצ'לוטי / צילומים: רויטרס

מאז רכש את צ'לסי בקיץ 2003, הפך רומן אברמוביץ' את המועדון הלונדוני לאחד המצליחים ביותר בפרמיירליג, והשיטה שלו בדרך לשם עברה דרך תחלופת מאמנים גבוהה במיוחד. האוליגרך, למעשה, הוא מפטר מנג'רים סדרתי - וזה עולה לו הרבה כסף.

מנתונים שנאספו על-ידי "האינדיפנדנט", עולה כי סך הפיצויים ששילם הבעלים הרוסי למאמניו המפוטרים לאורך השנים מסתכמים ל-70.8 מיליון ליש"ט. בתחתית הרשימה מדורג אברם גרנט הישראלי, שפוטר בקיץ 2008 עם חבילה בסך 5.5 מיליון ליש"ט בלבד. האיטלקים קרלו אנצ'לוטי (עזב במאי 2011) וקלאודיו ראניירי (יוני 2004) נהנו מ-6 מיליון ליש"ט כ"א; איטלקי אחר, רוברטו די-מתאו, שסיים את תפקידו בנובמבר 2012, גרף 10.7 מיליון ליש"ט; אנדרה וילאש-בואש הפורטוגלי לקח הביתה במארס 2012 סך של 12 מיליון ליש"ט; לואיש פיליפה סקולארי הברזילאי - 12.6 מיליון ליש"ט (פוטר בפברואר 2009).

וכמובן - יש את ז'וזה מוריניו. "המיוחד", שפתיחת העונה הנוכחית שלו היא הגרועה ביותר בעידן אברמוביץ' בצ'לסי - מועמד לפיטורים שייזכו אותו, לפי הדיווחים, בצ'ק פיצויים של 9.5 מיליון ליש"ט. הפורטוגלי כבר מכיר את הנוהל הזה: בקדנציה הקודמת שלו בסטמפורד ברידג' הוא נפרד מהמועדון בספטמבר 2007, עם הסכם של 18 מיליון ליש"ט.

למוריניו, למרות שחתם הקיץ על הארכת חוזה לארבע שנים אצל אברמוביץ' - סעיף בחוזה המאפשר לו פיצויים בגובה של שנת עבודה אחת בלבד במקרה של פיטורים.