"עדיין לא סביר כי אנו עדים לשינוי מגמה בשוק הדיור"

לאומי שוקי הון: ריבית בנק ישראל צפויה להיוותר ללא שינוי עוד תקופה לא קצרה ■ "אנו בדיעה כי צפויה השתטחות של עקומי התשואה המקומיים במהלך החודשים הקרובים"

דירות של חברת באמונה, בבנייה בחריש / צילום: איל יצהר
דירות של חברת באמונה, בבנייה בחריש / צילום: איל יצהר

"למרות דיווחי משרד השיכון בדבר ירידה במחירי הדירות במהלך הרבעון השלישי, היצע הדירות הקיים נמוך יחסית, והוא עדין אינו ברמה המצביעה על ירידות מחירים. למעשה, היצע הדירות נמצא ברמה נמוכה יחסית לשנים האחרונות. לפיכך עדיין לא סביר כי אנו עדים לשינוי מגמה בשוק הדיור". כך מציין דודי רזניק, מנהל מחקר מאקרו בלאומי שוקי הון, בסקירה השבועית.

בהתייחסות לריבית במשק מציינים בלאומי שוקי הון כי חברי הוועדה המוניטארית ציינו בהחלטת הריבית האחרונה כי "הסיכונים להשגת יעד האינפלציה נותרו גבוהים, והסיכונים לצמיחה אף גברו". העובדה כי ריבית הפד צפויה לעלות וככל הנראה תתמוך בהמשך חוזקת הדולר מפחיתה משמעותית את הלחץ על בנק ישראל לפעול להרחבות מוניטאריות נוספות. "לפיכך נראה כי ריבית בנק ישראל צפויה להיוותר ללא שינוי עוד תקופה לא קצרה". 

לפיכך, "אנו בדיעה כי צפויה השתטחות של עקומי התשואה המקומיים במהלך החודשים הקרובים. הורדות ריבית נוספות לא סבירות כרגע ואילו מהלך מהיר יותר מהצפוי של העלאות ריבית עשוי להביא להשתטחות מהירה יותר מהצפוי".

לגבי שער השקל מציינים בלאומי כי "על אף ההיקף הניכר של תנועות פיננסיות יוצאות מתחילת השנה (אשר ברובן מגודרות בכדי לצמצם חשיפה לשער החליפין), העודף בהשקעות הישירות הנכנסות נטו לצד הערכותינו כי העודף בחשבון השוטף יישמר השנה (בהמשך למגמה בשנים האחרונות), מהווים גורמים בסיסיים שתומכים בטווח הארוך (בשילוב עם סביבה פיסקאלית יציבה) ביציבותו של השקל אל מול סל המטבעות".