עובדי הבורסה בת"א ממשיכים לפעול נגד שינוי מבנה הבעלות

במכתב התרעה שנשלח לנויבך ולביינארט ממשיכים העובדים להתעמת עם ההנהלה, חברי הבורסה ורשות ני"ע: תפרו את חובתכם אם לא תרשמו את הבורסה כחברה לתועלת הציבור

אמנון נויבך / צילום: תמר מצפי
אמנון נויבך / צילום: תמר מצפי

עובדי הבורסה בת"א ממשיכים ללכת בדרך העימות מול יו"ר הבורסה אמנון נויבך בעניין שינוי מבנה הבעלות בבורסה. לאחר שאיימו לטרפד את ההליך בעצם התנגדותם להפיכת הבורסה לחברה בע"מ ושלחו מכתב חריף לשר האוצר, משה כחלון, בקריאה לעצור את המהלך ל"שינוי מעמדה המשפטי של הבורסה ולמנוע חלוקת רווחי הבורסה ונכסיה שנצברו במשך עשרות בשנים לחבריה על דרך של שינוי מעמדה המשפטי".

זאת לדבריהם, משום שמדובר ב"מהלך הנוגד את תנאי הרישיון הקיים לניהול הבורסה". עתה הם פונים במכתב שני ליו"ר נויבך ולמנכ"ל הבורסה יוסי ביינארט, שבו הם קוראים לשניים "לפעול לרישומה של הבורסה כחברה לתועלת הציבור".

אם העובדים יקבלו את מבוקשם תתייתר הכוונה להפוך את הבורסה לחברה עסקית הפועלת למטרות רווח, ובכך יימנע השינוי שראשי הבורסה ורשות ני"ע, כמו גם חברי הבורסה, מבקשים להוביל.

זה כמה חודשים שעובדי הבורסה מנהלים מו"מ עם יו"ר הבורסה, אמנון נויבך, על הנתח שיקבלו ממניות הבורסה כשיושלם התהליך. עתה טוענים העובדים במכתב לראשי הבורסה כי "חברה לתועלת הציבור שלא נרשמה בפנקס, יראו את נושאי המשרה בה כמי שהפרו את חובתם כלפי החברה... כנושאי משרה בחברה מוטלת עליכם החובה לבצע את כל הפעולות הדרושות לצורך רישומה של הבורסה כחברה לתועלת הציבור, לרבות יידוע הדירקטוריון על מעמדה המשפטי הנכון של הבורסה".

עוד טוענים העובדים כי בפגישה שנערכה בין העובדים לבין השניים "הבורסה אמרה שבידיה חוו"ד מעו"ד אבי ליכט, המשנה ליועמ"ש לממשלה, הקובעת כי חברי הבורסה הם הבעלים. בהמשך חזרה בה הנהלת הבורסה והבהירה כי יש בידיה דף מעו"ד אבי ליכט, וכי עד לחודש פברואר 2016 'הנושא ייסגר'".

מהבורסה, בראשות נויבך - שהוא זה שאחראי על הליך שינוי מבנה הבעלות בה מטעמה, נמסר בתגובה כי "הבורסה פועלת על פי חוק ני"ע ומפוקחת על ידי הרשות בכל היבטי ממשל תאגידי ותקינות המסחר. מעמדה המשפטי נקבע על פי חוק".