צחי פישביין: משעה עצמי מפעילות בטוטו שיש בה ניגוד עניינים עם הפיס

יו"ר הטוטו אישר שהגיש מועמדות לתפקיד מנכ"ל מפעל הפיס, והודיע כי לא יטול חלק בפעילויות הטוטו עד סיום ההליך לבחירת המנכ"ל ■ במכתב לחברי דירקטוריון הטוטו ציין: "עצם הגשת המועמדות היא עניין אישי ופרטי שלי"

יו"ר מועצת ההימורים, צחי פישביין, הודיע היום (ב') כי הוא משעה את עצמו מכל פעילות בטוטו - שיש בה משום ניגוד עניינים - עד לסיום ההליך למינוי מנכ"ל למפעל הפיס. ההודעה של פישביין באה לאחר שבסוף השבוע התברר כי הגיש את מועמדותו לתפקיד מנכ"ל מפעל הפיס - גוף ההימורים הנחשב כמתחרה של הטוטו.

במכתב שנשלח הבוקר לחברי דירקטוריון הטוטו (מועצת ההימורים), כתב פישביין: "נוכח העובדה שהגשתי מועמדות לתפקיד מנכ"ל מפעל הפיס, ועל מנת למנוע כל טענה או לזות שפתיים (שאינן במקומם), אני מבקש להודיעכם כי עד ליום החלטת מפעל הפיס בדבר מינוי מנכ"ל לא אטול חלק בפעילויות כלשהן של או מטעם המועצה, שלפי דעתו של היועץ המשפטי יש בהן משום ניגוד עניינים, לרבות ישיבת מליאה".

פישביין הוסיף במכתבו כי "לדעתי, עצם הגשת מועמדות כאמור היא עניין אישי ופרטי שלי, וכל עוד איני נבחר למשרה - אין היא מעוררת כל בעיה. צעדי זה בא, איפוא, על מנת למנוע כל שביב טענה שאולי תשמע, הגם שאני דוחה טענות אלה מראש. שמי הטוב ושמה הטוב של המועצה יקרים לי מידי מכדי לקחת סיכון לפגיעה בהם - גם אם פגיעה זו היא בלי בסיס".

פישביין משמש כיו"ר הטוטו מאז קיץ 2009. כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"גלובס", לאחרונה הוא מתמודד עם מאבקי כוח גדולים בתוך הדירקטוריון של מועצת ההימורים, כאשר בין היתר הוחלט בישיבה האחרונה, לבקשתו של פישביין - להפסיק את תשלומי ההוצאות האישיות לדירקטורים. נושא הוצאותיו האישיות של פישביין עורר סערה גדולה בתוך הדירקטוריון והובא לבדיקה פנימית.